ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایسوس ذنفون ۶
تکنولوژی

ایسوس ذنفون ۶ معرفی شد؛ امکاناتی در سطح پرچمدار، قیمتی در حد میان رده

ایسوس ذنفون ۶ رسما رونمایی شد و اگر ذنفون ۵ را یک گوشی خسته کننده بخوانیم باید بگوییم که شرکت تایوانی در ساخت این پرچمدار کاملا چهارچوب های ذهنی خود را کنار گذاشته و با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

ایسوس ذنفون ۶ رسما رونمایی شد و اگر ذنفون ۵ را یک گوشی خسته کننده بخوانیم باید بگوییم که شرکت تایوانی در ساخت این پرچمدار کاملا چهارچوب های ذهنی خود را کنار گذاشته و با استفاده از یک دوربین عجیب چرخنده، حاشیه بالایی را به کل از نمایشگر حذف کرده است.

ذنفون ۶ به خوبی نشانگر تغییر رویکرد ایسوس است و عزم راسخ این کمپانی برای استقلال یافتنش از اپل و سامسونگ را نشان می دهد؛ دست کم به لحاظ طراحی که میتوان گفت اینطور است. بنابراین در ذنفون ۶ به جای آنکه شاهد همان حاشیه سیاه رنگ همیشگی و حفره عجیب و غریب دوربین سلفی باشیم صفحه ای یک دست را می بینیم که نمایی فوق العاده به آن بخشیده، هرچند که یک حاشیه باریک نیز در بخش پایینی اش دیده می شود.

ایسوس ذنفون ۶

اما خبر خوب آنکه ایسوس قیمت پرچمدار تازه اش را تغییر نداده و مدل پایه این گوشی با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از ۵۵۷ دلار قابل خریداری است که با نسل پیشین خود یعنی ذنفون ۵ یکی است.

به امکانات تصویربرداری این گوشی می رسیم؛ دوربین چرخشی ذنفون ۶ که با افکت های صوتی عجیب و غریبی فعال می شود شاید در نگاه نخست چندان عادی نباشد اما این مکانیزم را میتوان راهکاری هوشمندانه از سوی ایسوس دانست که به ساخت موبایلی بدون حاشیه منجر شده است.

ایسوس ذنفون ۶

ایسوس برای این گوشی دو لنز درنظر گرفته: یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی اصلی و یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی واید که هم برای سلفی گرفتن به کار می آید و هم تصاویر واید (به لطف مکانیزیم چرخشی اش). در واقع شرکت سازنده با استفاده از دانش مهندسی خود نوعی موتور سفارشی سازی شده را برای لنزهای این گوشی در نظر گرفته که قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه دارند و امکان عملکرد آنها در دو موقعیت سلفی و عقب را فراهم می کنند. محفظه دوربین برای دوام بیشتر از فلز مایع ساخته شده هرچند که با توجه به تعداد قطعات متحرک در این بخش این نگرانی وجود دارد که بالاخره روزی دوربین دستگاه دچار مشکل شود. البته ایسوس یک سیستم خودکار را هم در این گوشی تعبیه کرده که وقتی تشخیص می دهد شما گوشی را انداخته اید لنز را به عقب بر می گرداند.

ایسوس ذنفون ۶

اما یکی از قابلیت های جالب توجه این دوربین چرخشی امکان عکاسی پانوراما هم به صورت افقی و هم عمودی است؛ تنها کافیست گوشی را در دست نگه دارید و اجازه دهید که دوربین به دور خود بگردد. در زمان فیلم برداری هم مد دنبال کننده حرکت در نظر گرفته شده برای آن، به دوربین اجازه می دهد سوژه ها را دنبال کند تا از کادر خارج نشوند.

شرکت ایسوس سه پیکره بندی مختلف از این گوشی را در نظر گرفته که به شرح زیر است:

  • ۶ گیگابایت رم/ ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۵۵۷ دلار
  • دو نسخه با رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت نامشخص

قیمت این موبایل همانطور که تایید می کنید با گوشی های میان رده برابری می کند حال آنکه امکاناتش در سطح پرچمدار است: چیپست اسنپدراگون ۸۵۵، گوریلا گلس ۶ و بدنه آلومینیومی، باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی و نمایشگر بدون حاشیه و دوربین های چرخشی.

ایسوس ذنفون ۶

جک ۳.۵ میلیمتری صدا نیز از جمله امکاناتی است که برای این گوشی در نظر گرفته شده و قطعا باعث خوشحالی بسیاری می شود. متاسفانه در پرچمدار جدید ایسوس خبری از قابلیت شارژ بیسیم یا بدنه ضد آب نیست که البته قیمت پایین دستگاه این مساله را تایید می کند.

ایسوس ذنفون ۶

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    چند وقتی هست از گوشی های ساخت داخل خبری نیست، به معرفی گوشی های ساخت داخل هم بپردازید

  • امیر
    امیر | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    خداییش گوشی خوب و خوش قیمتی زده. البته توو ایران قیمت دلار جوری شده که ملت پایین رده هم به زور میتونن بخرن.

مطالب پیشنهادی