ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سود عملیاتی سامسونگ
تکنولوژی

هواوی و سامسونگ به دعوای حقوقی چندین ساله خود خاتمه دادند

روز گذشته سامسونگ و هواوی پذیرفتند که به دعوای حقوقی درازمدت خود برسر پتنت های موبایل خاتمه دهند و به این ترتیب برسر ۴۰ پرونده حقوقی که علیه یکدیگر به جریان انداخته اند با یکدیگر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۴

روز گذشته سامسونگ و هواوی پذیرفتند که به دعوای حقوقی درازمدت خود برسر پتنت های موبایل خاتمه دهند و به این ترتیب برسر ۴۰ پرونده حقوقی که علیه یکدیگر به جریان انداخته اند با یکدیگر توافق کنند.

براساس گزارشی که Nikkei در این باره منتشر کرده مفاد توافق سامسونگ و هواوی هنوز اعلام نشده اند اما دو شرکت به یک اتفاق نظر کلی در این باره دست پیدا کرده اند و انتظار می رود که این امر آنها را به سمت یک پیمان اعطای لایسنس دوجانبه در مورد پتنت هایشان سوق دهند. آنها همچنین پذیرفته اند که کلیه پروندههای شکایت علیه یکدیگر را مختومه کنند.

این خبر در حالی منتشر می شود که صنعت تلفن همراه طی یکسال اخیر با تغییرات متعددی روبرو شده. طبق پیش بینی ها ظرف یکسال آتی گوشی های هوشمند از نسل پنجم شبکه ارتباطات موبایل (5G) پشتیبانی خواهند کرد و برخی تولید کنندگان گوشی نیز با افت عرضه در نتیجه اشباع برخی بازارهای کلیدی شان روبرو هستند.

سامسونگ و هواوی

طبق گزارش IDC هواوی اما تلاش نموده تا خود را از این تغییرات دور نگه دارد. صادرات گوشی این شرکت در سه ماهه نخست امسال بیش از ۵۰ درصد افزایش را نسبت به بازه زمانی سال قبل نشان می داد اما اوضاع برای سامسونگ اینگونه نبود. ناکامی سامسونگ در تکرار موفقیت گذشته و فروش اسمارت فون هایش در کنار احتمال شکست آن در پرونده حقوقی مفتوحه پیرامون پتنت، این شرکت را نهایتا به سمت توافق با هواوی سوق داد.

ماه گذشته اپل و کوالکام نیز که به خاطر اختلافاتشان برسر حقوق معنوی استفاده از پتنت در چندین کشور دنیا مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند و چندین سال درگیر دادگاه بودند با یکدیگر توافق کردند. در آن مورد پیش بینی می شد که 5G یکی از انگیزه های این دو شرکت برای توافق باشد چراکه اپل بدون دستیابی به توافق با کوالکان دست کم یکسالی را در زمینه 5G از رقبایش عقب می ماند.

گفتنی است دعوای حقوقی بین سامسونگ و هواوی در سال ۲۰۱۶ میلادی و درست زمانی آغاز شد که هواوی رقیب کره ای خود را به خاطر نقض پتنت هایش در حوزه LTE به دادگاه کشاند. این شرکت در ادامه به پیروزی هایی هم در دادگاه های چین دست یافت و در نهایت با سامسونگ توافق کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی