ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی و مایکروسافت
تکنولوژی

دو رقیب دیرینه در یک قاب؛ سونی و مایکروسافت در زمینه گیمینگ همکاری می کنند

سونی و مایکروسافت روز گذشته از یک همکاری غیرعادی با یکدیگر خبر دادند که به این دو رقیب دیرینه اجازه می دهد در ارائه سرویس های گیمینگ مبتنی بر کلاود با هم همکاری داشته باشند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

سونی و مایکروسافت روز گذشته از یک همکاری غیرعادی با یکدیگر خبر دادند که به این دو رقیب دیرینه اجازه می دهد در ارائه سرویس های گیمینگ مبتنی بر کلاود با هم همکاری داشته باشند.

این دو شرکت قرار است که توسعه مشترک راهکارهای ابری آینده را در مایکروسافت آژور بررسی کنند تا به لطف آن پشتیبانی لازم از بازی ها و سرویس های استریم محتوای خود را به عمل بیاورند. طبق گزارش منتشر شده در این باره سرویس های کنونی استریم محتوا و بازی سونی نیز در آینده از مایکروسافت آژور استفاده خواهند کرد.

مایکروسافت اعلام کرده که این تلاش ها شامل ایجاد پلتفرم های بهتر توسعه برای جامعه تهیه کنندگان محتوا می شود؛ به بیان دیگر میتوان پیش بینی کرد که سونی و مایکروسافت همکاری هایی را بر سر ایجاد سرویس های آینده خود برای خالقان محتوا و جامعه گیمینگ آغاز می کنند.

سونی و مایکروسافت

هر دوی این شرکت اعلام کرده اند که در ادامه اطلاعات بیشتری را در این باره منتشر می کنند اما روشن است که همکاری این دو رقیب دیرینه در زمینه گیمینگ کلاود خواهد بود؛ توافق بسیار مهمی که میتواند یک خبر بسیار بد برای آمازون (رقیب مایکروسافت) باشد.

این خبر همچنین به معنای آن است که گوگل (رقیب تازه سونی و مایکروسافت ) دیگر امکان میزبانی از سرویس های گیمینگ سونی را نخواهد داشت. این شرکت اوایل سال جاری از سرویس استریم استیدیای خود رونمایی کرد و اعلام نمود که از یوتیوب برای معرفی سرویس مذکور کمک می گیرد.

استیدیا را میتوان تهدیدی علیه مایکروسافت و سونی قلمداد کرد و اینطور به نظر می آید که اتحاد سونی و مایکروسافت میتواند در نهایت زیرساخت های شرکت ژاپنی را برای مقابله با رقبا تقویت نماید. طبق اعلام گوگل استیدیا بازی ها را از کلاود روی مرورگر کروم، کروم کست و دستگاه های پیکسل استریم خواهد کرد. البته سونی نیز یک سرویس گیمینگ مخصوص به خود را دارد اما مایکروسافت وعده داده سرویس گیمینگ XCloud خود را تا اواخر امسال آزمایش می کند. فیل اسپنسر مدیر واحد گیمینگ مایکروسافت همچنین وعده داده که این شرکت در E3 درخشش خوبی خواهد داشت.

سونی و مایکروسافت
تصویری از کنترلر گوگل

این دو شرکت علاوه بر همکاری شان در زمینه گیمینگ کلاود و استریم محتوا قرار است که در زمینه ساخت نیمه رساناها و هوش مصنوعی نیز با هم همکاری کنند. حسگرهای تصویر هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی آژور و استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی مایکروسافت در محصولات مصرفی سونی نیز می تواند ماحصل این همکاری باشد.

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در بیانیه خود پیرامون این همکاری آورده است:

سونی همواره پیشگام حوزه سرگرمی و فناوری بوده است و این همکاری برپایه تاریخچه طولانی آن در زمینه نوآوری شکل می گیرد. همکاری ما قدرت آژور و هوش مصنوعی آن را در اختیار سونی می گذارد تا تجربیات جدیدی را در زمینه گیمینگ و سرگرمی در اختیار مخاطبانش قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hadidez
    hadidez | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    خیلی دیر پوشش میدین ...

مطالب پیشنهادی