ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ هوش مصنوعی
تکنولوژی

ال جی چیپ پردازش هوش مصنوعی توسعه می‌دهد

در سال های اخیر ال جی تلاش کرده با برند «THiinQ» انواع محصولات خود را به قابلیت های هوش مصنوعی مجهز کند. به تازگی کمپانی کره ای به تازگی خبر از طراحی سخت افزار ویژه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

در سال های اخیر ال جی تلاش کرده با برند «THiinQ» انواع محصولات خود را به قابلیت های هوش مصنوعی مجهز کند. به تازگی کمپانی کره ای به تازگی خبر از طراحی سخت افزار ویژه پردازش های هوش مصنوعی داده؛ سخت افزاری که قرار است جاروبرقی ها، ماشین های لباس شویی، یخچال ها و سیستم های تهویه مطبوع را هوشمند تر کند.

پیش از ال جی، شرکت های متعددی از سخت افزارهای ویژه پردازش هوش مصنوعی رونمایی کرده بودند. گوگل چیپ ویژوال کور را در گوشی های پیکسل تعبیه کرده بود و اپل هم موتور عصبی ویژه ای را برای چیپ A12 بایونیک آیفون ها در نظر گرفته بود. از سوی دیگر تسلا از پردازنده ای ویژه برای پردازش های مرتبط با رانندگی خودران پرده برداشت و گزارش شده بود که آمازون هم درحال کار روی چیپ خاص برای کمک به پردازش آفلاین مرتبط با دستیار الکسا است.

چیپ هوش مصنوعی

در حالی که تمایل شرکت های مختلف به توسعه چنین چیپ های پردازش عصبی روز به روز بیشتر می شود اما مدیریت این وظایف پیچیده، به صورت آفلاین و بدون ارتباط با سرویس های ابری موضوع مهمی است که می تواند مزایای فراوانی به دنبال داشته باشد. موتور پردازش عصبی ال جی می تواند تصاویر و داده های صوتی را حتی بدون اتصال به فضای ابری پردازش کند.

دستگاهی که به این چیپ مجهز می شود قادر به تشخیص محیط و اعمال تنظیمات مورد نیاز خواهد بود. به عنوان مثال می تواند دستورات صوتی کاربر را درک کند و پردازش های مورد نیاز را به صورت آفلاین انجام دهد. ال جی همچنین از قابلیت های امنیتی تعبیه شده در چیپ گفته که از دسترسی از راه دور هکرها به دستگاه های مجهز به آن جلوگیری می کند.

ال جی اخیراً سرمایه گذاری های فراوانی در زمینه هوش مصنوعی کرده و در یکی از آخرین موارد آزمایشگاه تحقیقاتی جدیدی در تورنتو کانادا را افتتاح کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی