ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن کمک به ناشنوایان گوگل دو ویژگی جدید دریافت می‌کند

چند ماه پیش گوگل از پروژه Live Transcribe پرده برداشت، اپلیکیشنی برای کمک به کم‌شنوایان و ناشنوایان که مهمترین کاربردش تبدیل گفتارها به متن است. در واقع این اپلیکیشن می‌تواند صحبت‌های دیگران را به‌صورت متن ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

چند ماه پیش گوگل از پروژه Live Transcribe پرده برداشت، اپلیکیشنی برای کمک به کم‌شنوایان و ناشنوایان که مهمترین کاربردش تبدیل گفتارها به متن است. در واقع این اپلیکیشن می‌تواند صحبت‌های دیگران را به‌صورت متن روی صفحه گوشی نمایش داده و کاربر نیز در جواب، چیزهایی که می‌خواهد را تایپ کند و به طرف مقابل نشان بدهد.

حالا با توجه به اطلاعات به دست آمده، گوگل با دو ویژگی جدید سعی دارد تا Live Transcribe را کاربردی‌تر از همیشه کند. یکی از آن‌ها «صدای رویدادها» (Sound Events) است که اپ به کمک آن می‌تواند اتفاقاتی مانند «سگ در حال پارس کردن است» یا «در خانه زد شد» را در قالب متن به کاربر اطلاع بدهد.

همچنین برای اتفاقاتی مثل زنگ خوردن تلفن‌ها، خندیدن، ماشین‌ها یا موزیک آیکونی پایین صفحه (عکس زیر) نمایش داده می‌شود تا کاربر از جزییات اطرافش بهتر با خبر بشود:

اپلیکیشن ناشنوایان

اما در کنار صدای محیط، گوگل با ویژگی دوم تلاش کرده تا کسانی که جزو دسته کم‌شنوایان یا ناشنوایان نیستند را نیز به سمت برنامه بکشاند. با این ویژگی کاربر می‌توان صحبت‌های تبدیل شده به متن را تا سه روز ذخیره کند: «برای خبرنگارهایی که مصاحبه‌ها را ضبط می‌کنند یا دانش آموزان این ویژگی می‌تواند مفید باشد.»

البته گوگل همانند گذشته تایید کرد با وجود اینکه برای استفاده از Live Transcribe به اینترنت نیاز خواهد بود اما هیچکدام از صداها و صحبت‌های تبدیل شده در سرور ذخیره می‌شوند. از طرفی ویژگی صدای رویدادها آفلاین بوده و برای استفاده از آن نیازی به اینترنت نیست.

Live Transcribe هم‌اکنون در گوگل پلی قابل دانلود است و از ۷۰ زبان مختلف هم پشتیبانی می‌کند. گوگل گفته که این دو ویژگی در ماه آینده به اپلیکیشن خواهند آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mobin
    Mobin | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    فارسی پشتیبانی میکنه؟

مطالب پیشنهادی