ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سرمایه گذاری هیوندای کیا در ریمک؛ کره جنوبی صاحب خودروهای اسپرت برقی می شود

ریمک (Rimac) یکی از پر سر و صداترین برندها در حوزه خودروهای برقی است. این کمپانی اهل کرواسی در سال 2009  بنیانگذاری شده و با دو سوپر اتومبیل کانسپت وان (Concept_One) و کانسپت تو (Concept_Two) ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

ریمک (Rimac) یکی از پر سر و صداترین برندها در حوزه خودروهای برقی است. این کمپانی اهل کرواسی در سال 2009  بنیانگذاری شده و با دو سوپر اتومبیل کانسپت وان (Concept_One) و کانسپت تو (Concept_Two) نام خود را بر سر زبان ها انداخته است.

به غیر از مدل های فوق، ریمک با شرکت های دیگری مثل پینین فارینا و استون مارتین هم وارد همکاری شده و در توسعه ابر اتومبیل های باتیستا و والکری نیز ایفای نقش کرده است.

حال خبر می رسد هیوندای کیا با سرمایه گذاری 80 میلیون یورویی (معادل 90 میلیون دلار) قصد دارد از تجارب شرکت ریمک بهره ببرد.

طبق توافق امضا شده، هیوندای 64 میلیون یورو و کیا 18 میلیون یورو برای سرمایه گذاری در ریمک هزینه خواهند کرد. در مقابل این شرکت کروات نیز تا سال 2020 – زمانی که تولید سوپر اتومبیل کانسپت 2 آغاز می شود – در زمینه تولید دو مدل قدرتمند الکتریکی با کره ای ها همکاری خواهد نمود.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی از مدل های هیوندای کیا که با همکاری ریمک ساخته خواهند شد، در دست نیست. با وجود این در بیانیه مطبوعاتی از یک مدل با عنوان "midship sports car" تحت برند N هیوندای و مدلی دیگر که با تکنولوژی پیل سوختی یاد شده است.

چند سالی می شود که هیوندای روی "midship sports car" مشغول کار است. به سال 2014 برمی گردیم، زمانی که این برند پس از دو سال توسعه، از کانسپت Veloster Midship رونمایی کرد. یک سال بعد این مفهومی با کاهش وزن 195 کیلوگرمی در قالب مدلی به نام RM15 برای دومین بار به نمایش گذاشته شد. نیروبخش این خودرو در آن زمان یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با 300 اسب بخار قدرت بود.

hyundai-veloster-rm1

در سال 2016 هیوندای با پیروی از فرمولی مشابه کانسپت RM16 N را که به لحاظ ظاهری اندکی تغییر یافته بود، معرفی نمود. هر سه این مدل ها خصوصیات مشترکی مثل وزن پایین، دو صندلی، نصب موتور در قسمت میانی و مرکز ثقل پایین داشتند؛ حروف RM موجود در نام این مدل ها هم از عبارت Racing Mid-ship برگرفته شده بودند.

hyundai-rm16-n-concept-2016-busan-auto-show

در ژوئن 2018، پروتوتایپی استتار یافته از یکی از مدل ها در حال تست شکار شد. با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، هیوندای از برنامه های خود برای عرضه یک خودروی پرچمدار با نشان N خود خبر داد. شایعات حکایت از آن داشتند که این خودرو به احتمال زیاد یک اتومبیل موتور وسط خواهد بود.

performance-oriented-hyundai-ev-kia-ev-incoming-with-help-from-rimac_2

در هر حال با توجه به شواهد و قرائن و زنده بودن این پروژه به نظر می رسد پیشرانه مدل مذکور تمام الکتریکی بوده و توسط ریمک توسعه خواهد یافت. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم شرکت ریمک در سال 2009 تاسیس شد. موسس این برند مِیت ریمک نام دارد که در آن زمان تنها 21 سال داشت و در یک گاراژ کوچک مشغول توسعه اتومبیلی برقی بود.

ریمک

در حال حاضر تعداد کارکنان ریمک به 500 نفر رسیده و این شرکت علاوه بر تولید خودرو، در زمینه تامین باتری های ولتاژ بالا، پیشرانه های الکتریکی و رابط کاربری دیجیتال کابین با سایر خودروسازان همکاری می کند.

گفتنی است تقریبا یک سال پیش بود که پورشه 10 درصد از سهام ریمک را خریداری کرد. حین حصول توافقات ژرمن ها ابراز امیدواری کردند این اتفاق سرآغازی برای بهره گیری از تجارب و دانش کروات ها در تولید اتومبیل های برقی بهینه و توانمند باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی