ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شماره تلفن های آزاد ژاپن رو به اتمام است

در حال حاضر ما به نقطه ای رسیده ایم که شماره تلفن های 11 رقمی آزاد در آستانه به اتمام رسیدن هستند. در همین راستا ژاپن قصد دارد تا سال 2021، 10 میلیارد شماره تلفن ...

میلاد کریمی
نوشته شده توسط میلاد کریمی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۸

در حال حاضر ما به نقطه ای رسیده ایم که شماره تلفن های 11 رقمی آزاد در آستانه به اتمام رسیدن هستند. در همین راستا ژاپن قصد دارد تا سال 2021، 10 میلیارد شماره تلفن 14 رقمی رابه منظور حل این مشکل، منتشر کند.

به گزارش ژاپن تایمز پذیرش سریع دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیاء (IoT) (که به شماره تلفن مختص به خود نیاز دارند) تقریبا شماره تلفن های 11 رقمی این کشور را اشغال کرده است.
با توجه به قصد ژاپن در سال 2020 برای استفاده از شبکه 5G، قطعا به تعداد بیشتری شماره نسبت به شماره تلفن های فعلی نیازمند است.

اخیرا نیز سه اپراتور بزرگ تلفن همراه در ژاپن، با پیشنهاد وزارت مخابرات این کشور مبنی بر انتشار شماره تلفن های 14 رقمی موافقت کرده اند.
در حال حاضر، شماره  تلفن های 11 رقمی با پیش شماره های "090"، "080" و "070" در ژاپن استفاده می شود.
نکته جالب اینجاست که در سال 2017، این کشور 80 میلیون شماره 11 رقمی با پیش شماره "020" را برای دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیاء (IoT) منتشر کرد که تقریبا نصف آنها توسط کاربران در اختیار گرفته شد.

به نظر می رسد ژاپن تنها کشوری نیست که با مشکل نیاز به شماره تلفن های بیشتر دست و پنجه نرم می کند.
سال گذشته، تعداد دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیاء در دنیا، بیش از تعداد تلفن های همراه بود. از سال 2008 تا کنون، تعداد دستگاه های متصل شده به شبکه اینترنت اشیاء در دنیا از تعداد افراد در حال حیات پیشی گرفت و انتظار می رود تا سال 2020، 50 میلیارد دستگاه مبتنی بر IoT در سطح جهانی وجود داشته باشد.

از اواخر دهه 90 و همزمان با ظهور اینترنت و تلفن های همراه شماره تلفن های 10 و 11 رقمی در قاره آمریکای شمالی مورد استفاده قرار گرفت و در آن زمان نیز کمبود شماره تلفن در کشور ایلات متحده دردسرساز شد و حتی نیویورک تایمز نیز به این موضوع پرداخت.
در حال حاضر به دلیل محبوبیت استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیس بوک مسنجر به منظور ارتباطات اجتماعی تا حدودی جایگزینی برای استفاده از  شماره تلفن بین جوانان شده است، و حداقل تا الان در کاهش حجم شماره تلفن های اشغال شده و این مشکل، موثر بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی