ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم هواوی
تکنولوژی

زیان ۱۱ میلیارد دلاری شرکت های آمریکایی به خاطر تحریم هواوی

بعد از آنکه وزارت بازرگانی آمریکا از تصمیمش برای قرار دادن هواوی در لیست سیاه خود برای تجارت خبر داد، مقامات این غول فناوری چینی اعلام کردند که گزینه اقدام حقوقی برای حل بحران رو ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

بعد از آنکه وزارت بازرگانی آمریکا از تصمیمش برای قرار دادن هواوی در لیست سیاه خود برای تجارت خبر داد، مقامات این غول فناوری چینی اعلام کردند که گزینه اقدام حقوقی برای حل بحران رو به رشد این شرکت با ترامپ و تحریم هواوی هنوز منتفی نشده است.

دان مورسی مدیر امور کنگره، دولتی و منطقه ای هواوی در آمریکا طی مصاحبه ای که پیرامون تحریم هواوی با CNN انجام داد اعلام نمود که تمامی گزینه ها روی میز قرار دارند و هواوی مصمم است که در اسرع وقت راه چاره برای حل این بحران را پیدا کند.

مورسی در مصاحبه اش گفت هواوی بسیار مشتاق است که به راهکاری دوجانبه با دولت آمریکا برسد اما هنوز نتوانسته قرار ملاقاتی با مقامات دولتی این کشور تنظیم کند تا به بحث و تبادل نظر در این باره بپردازد.

هواوی: تمام گزینه ها روی میز قرار دارند

هواوی اعلام کرده با محدودیت هایی که ممکن است اجازه مراوده آن با شرکت های آمریکایی را بدهند موافق است و برای مثال اگر آمریکا تمایل داشته باشد میتواند روی نوع مشتریان هواوی در داخل خاک این کشور نظارت داشته باشد یا ناظرانی را در خارج از خاک آمریکا برای رهگیری محصولات و اقدامات هواوی بگمارد.

تحریم هواوی

اندی پاردی مدیر ارشد امنیت هواوی در آمریکا گفت:

ما صرفا می خواهیم با دولت در مورد این مکانیزم های کاهش خطر صحبت کنیم.

با این حال اما برخلاف اقدامات دولت ترامپ در قبال هواوی این شرکت کاملا قوی عمل کرده و مواضع سختی داشته است:

این تصمیم به نفع هیچیک از طرفین نیست و زیان اقتصادی بزرگی را به شرکت های آمریکا که هواوی با آنها مراوده تجاری دارند وارد خواهد کرد و همکاری ها و اعتماد دو جانبه ای که میان زنجیره تامین این شرکت وجود دارد را از بین می برد.

این تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا ساعاتی بعد از آن اتخاذ شد که ترامپ رئیس جمهور این کشور فرمان اجرایی تازه ای را برای منع شرکت های آمریکایی از کاربرد تجهیزات مخابراتی هواوی به امضا رساند.

تحریم هواوی
امضای فرمان اجرایی توسط ترامپ برای محدودسازی هواوی

روز پنجشنبه که ترامپ این فرمان اجرایی را به امضا رساند بیش از چهل اپراتور کوچک آمریکایی که عموما در زمینه ایجاد خطوط ارتباطی روستایی فعالیت دارند و از تجهیزات هواوی استفاده می کنند به شدت از شنیدن این خبر شگفت زده شدند و تمام تلاش خود را برای گفتگو با دولتمردان و راهکارهای معافیت از این فرمان به خرج دادند. طبق اعلام دولت آمریکا مفاد این قوانین قرار است که با جزئیات کاملتری به زودی منتشر و ظرف ۱۵۰ روز آینده اجرایی شوند.

فرمان اجرایی ترامپ در مورد هواوی از ۱۵۰ روز دیگر اجرایی می شود

کری بنت مشاور ارشد انجمن ارتباطات وایرلس روستایی آمریکا در این رابطه گفته است که این انجمن به زودی از ترامپ درخواست می کند تا با ادامه همکاری این شرکت ها با هواوی موافقت نماید چراکه معتقد است امکان معاف شدن از فرمان اجرایی ترامپ برای آنها وجود دارد.
با این حال اما تحریم هواوی و قرار گرفتن آن در فهرست سیاه مراودات تجاری با آمریکا میتواند سالانه ۱۱ میلیارد دلار خسارت را به شرکت های آمریکایی از جمله اینتل و کوالکام وارد کند (هواوی از تولیدات این شرکت ها در محصولات خود استفاده می کند) و این ارتباطات اقتصادی بالغ بر ۵۰ هزار شغل را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • enrix
    enrix | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    جنگ همیشه ضررش دو طرفس! هوآوی ضرر ببینه آمریکا هم میبینه ، آمریکا ضرر ببینه هوآوی هم میبینه! وقتی هوآوی بازار آمریکا و اروپا رواز دست بده صد در صد ضرر بزرگی میبینه

  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    میشه در مورد زیانهای چند هزار میلیاردی کشور خودمون بعد از تحریم های آمریکا هم بنویسید؟ یا نمیشه؟

  • آریا
    آریا | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    بابا خب اینهمه شرکت امریکایی تولید کننده تجهیزات مخابراتی هست با اونها قرارداد ببندن

مطالب پیشنهادی