ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر آموزش و پرورش از رواج فیلترشکن‌ها بین دانش‌آموزان بعد از فیلتر تلگرام می‌گوید

فیلترینگ تلگرام اگرچه باعث شد تا مسن‌ترها هم با مفهومی به نام فیلترشکن آشنا شوند اما ترویج فیلترشکن‌های میان نوجوانان و دانش‌آموزان از بزرگترین تبعاتی بود که جامعه، پس از فیلتر شدن تلگرام با آن ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۵

فیلترینگ تلگرام اگرچه باعث شد تا مسن‌ترها هم با مفهومی به نام فیلترشکن آشنا شوند اما ترویج فیلترشکن‌های میان نوجوانان و دانش‌آموزان از بزرگترین تبعاتی بود که جامعه، پس از فیلتر شدن تلگرام با آن مواجه شد. اگر تا قبل استفاده از VPN ها میان دانش‌آموزان رواج نداشت اما بعد از فیلترینگ بیشتر دانش‌آموزانی که در گوشی‌های هوشمند خود از تلگرام استفاده می‌کردند، با فیلترشکن‌های مختلف آشنا شدند؛ فیلترشکن‌هایی که تجربه یک ساله این فیلترینگ، نشان داده که می‌توانند بسیار خطرناک هم باشند. این آغاز بحرانی بود که بسیاری از منتقدان فیلترینگ بروز آن را هشدار داده بودند.

«سید محمد بطحایی»، وزیر آموزش و پرورش کشور در گفتگو با دیجیاتو، همین موضوع را تایید می‌کند. او درباره تبعات فیلترینگ و رواج VPNها میان دانش‌آموزان می‌گوید:

«این همان اشکالی‌ است که قبل از فیلتر شدن تلگرام هم مطرح شده بود و حالا با فیلتر شدن آن و سایر رسانه‌های خارجی، نوجوانان به سمت استفاده از فیلترشکن یا VPN سوق داده شدند. در واقع اینطور باید نگاه کرد که استفاده از فیلترشکن دروازه ورود به سایت‌ها و فضاهای مستهجنی است که هیچکسی راضی به ورود دانش‌آموزان به آنها نیست درحالیکه این اتفاق افتاده است.»

بطحایی درباره تلاش‌های آموزش و پرورش برای تشویق دانش‌آموزان به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی عنوان کرد که این وزارتخانه این موضوع را دنبال کرده است و نتایج آن تاکنون بد نبوده و در سال‌های آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت:

«استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی برای کارهای اداری و جاری مدرسه‌ است. مدارس ما در برخی از مواقع فعالیت‌های اداری و تکلیف‌های دانش‌آموزان و ارتباط با اولیا را از طریق پیام‌رسان‌های خارجی انجام می‌دانند. ما منعی برای آنها ایجاد کردیم اما می‌دانیم که این منع همیشه جواب نمی‌دهد مگر آنکه ما پیام رسان‌ها و شبکه‌های داخلی را تقویت کنیم تا آنها به پیام‌رسان های داخلی کوچ کنند.»

بطحایی در توضیح به دلایل عدم موفقیت حضور رسمی وزارت آموزش و پرورش در پیام‌رسان‌های داخلی نیز به دیجیاتو گفت:

«متاسفانه تاکنون اشکالات فنی مانع این کار شده است. یکی از موانعی که باعث شد ما نتوانیم «سینا روبیک» را میان مردم جا بیندازیم این بود که وقتی، حجم زیادی از کاربران مجبور می‌شدند از برنامه سینا روبیک استفاده کنند، این برنامه هنگ می‌کرد و نمی‌توانست پاسخگوی کاربران باشد. بنابراین باید بگویم ما استفاده و جایگزین کردن پیام‌رسان‌های داخی را پیش بینی کرده‌ایم و تا حدودی این موضوع پذیرفته شده است و امیدواریم زیرساخت‌های فنی لازم ارتقا پیدا کند و کیفیت‌های بهتر شوند تا بتوانیم این موضوع را تا مهر ماه سال ۹۸ گسترش دهیم. همچنین طبق هماهنگی‌هایی که با وزارت ارتباطات صورت گرفته، قرار شده تا در سال آینده این اقدام را انجام دهیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • احسان چهری
    احسان چهری | ۳ خرداد ۱۳۹۸

    الآن من واسه کسایی فیلترشکن نصب می‌کنم که حتی نمی‌دونن چیه! فقط می‌خوان تلگرامشون کار کنه

  • Armin Khani
    Armin Khani | ۲ خرداد ۱۳۹۸

    آخه کی زور جواب داده!! از بچگی هرموقع بدون توضیح دلیل بهمون میگفتن فلان کار رو نکنید ما همیشه اشتیاقمون برای انجام همون کار دو چندان میشد! خدا خفه کنه هرچی آدم بی مغز رو! همه بگید آمیییییین ?

  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    قبلا وقتی میخواستیم توی نظرات یا داخل مطالب سایت ها بنویسیم فیلترشکن مینوشتیم! قند$#شکن. ف-ل-تر-ش-ک-ن v#p%n و.... ولی الان راحت مینویسیم فیلترشکن و vpn دیگه عادی شده

  • alireza eh
    alireza eh | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    دانش آموزا قشر بدبخت جامعه هستن.درکش برای خیلی ها سخته

    فکر میکنید چرا ما از فیلترشکن استفاده میکنیم
    1_تلگرام خب هنوز کلی دوست و چنل داریم اونجا
    2_یوتیوب و فیسبوک خدایی محتوایی اموزشی زیادی توی یوتیوب هست اصلا یوتیوب بستری برای پیشرفته دانش اموزیه اما هنوزم فکر بزرگان عقل سمت اون چند درصد محتوای +18 اونه
    3_گیم آخه چقدر بدبخت شدیم که توی مسائل گیمینگ باید فیلتر باشیم
    البته این مورد کار داخل نیست ?

    • HasanHoseinPoor
      HasanHoseinPoor | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

      خرید گوشی هم که به رویاهای‌ دست نیافتنی ی‌ رسید ...
      اس ۱۰ یک ترابایت‌ ۲۶ میلیون تومن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی