ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اورکلاک
تکنولوژی

مموری‌ DDR4 میکرون، رکورد سرعت جهان را شکست

میکرون حالا دارنده سریع ترین مموری DDR4 جهان است چراکه در هفته گذشته اورکلاکرهای حرفه ای موفق شدند فرکانس کاری یک کیت Ballistix DDR4 3600MT/s میکرون را به ۵۷۲۶ مگاهرتز برسانند. افرادی که این اورکلاکینگ را ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

میکرون حالا دارنده سریع ترین مموری DDR4 جهان است چراکه در هفته گذشته اورکلاکرهای حرفه ای موفق شدند فرکانس کاری یک کیت Ballistix DDR4 3600MT/s میکرون را به ۵۷۲۶ مگاهرتز برسانند.

افرادی که این اورکلاکینگ را انجام دادند، کیت میکرون را در یک یونیت خنک‌کننده نیتروژن قرار داده و توانستند این ماژول را به راحتی اورکلاک کنند.

آن‌ها در این‌باره اظهار کردند:

برایمان عجیب بود که ماژول های میکرون چقدر راحت اورکلاک شدند. بقیه ماژول‌هایی که تا به حال با آن‌ها کار کردیم نیاز به دمایی خیلی پایین‌تر از حد پایداری داشتند و بسیار به دما حساس بودند. اما چنین تجربه ای با کیت میکرون نداشتیم. در واقع روند کار انقدر ساده بود که نیازی به اقدامات و تنظیمات اضافه‌ای نبود.

اورکلاک
ماژول بالیستیکس میکرون پس از اورکلاک

امسال تا به اینجا رکورد سریعترین DDR4 اورکلاک شده سه بار شکسته شده است. اولین بار رکورد با 5608 مگاهرتز در اختیار DDR4 مدل HyperX Predator کینگستون قرار گرفت. بعد از آن مموری Spectrix D60G ای‌دیتا با 5634 مگاهرتز رکورد را در دست گرفت و پس از گذشت تنها سه روز از رکوردزنی این محصول، حالا مموری DDR4 میکرون توانسته سریعترین باشد.

به نظر می‌رسد مموری E-die میکرون حداقل برای مدت زمان کوتاهی هم که شده در صدر بماند. گزارشاتی که از سامسونگ رسیده بر این دلالت می‌کند که این شرکت تولید مموری های B-die خود را متوقف کرده و در سه ماهه سوم سال 2019 شاهد توقف تولید این محصول خواهیم بود. از آن‌جایی که مموری‌های B-die محصولات مورد علاقه اورکلاکرها هستند و بیشتر تست ها روی آن‌ها انجام می‌شود، به نظر همین موضوع می‌تواند جای مموری میکرون را در صدر سریعترین DDR4 ثابت نگاه دارد.

این موضوع برای سران میکرون اهمیت زیادی دارد و آن‌ها در تلاشند با ارائه محصولات پرسرعت با عملکرد مطمئن و قابل قبول، نام خود را بین شرکت‌های پیشگام حوزه سخت‌افزار همچنان مورد توجه نگاه دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    چه اهمیتی داره، تو یک شرایط خاص، حالت معمول مهم هستش کدوم سریعتره

  • Amir pc
    Amir pc | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    این رم هستش نه مموری

مطالب پیشنهادی