ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برند ردمی
تکنولوژی

پیشرفت دردسرساز؛ نگرانی اوپو و شیائومی از رشد زیربرندهای اقتصادی

به نقل از منبع آگاه اقدام کمپانی های موبایل سازی چینی مانند شیائومی و اوپو در راستای معرفی زیر برندهایی که دستگاه هایی با مشخصات فنی بالا و قیمت پایین عرضه می کنند، ممکن است ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

به نقل از منبع آگاه اقدام کمپانی های موبایل سازی چینی مانند شیائومی و اوپو در راستای معرفی زیر برندهایی که دستگاه هایی با مشخصات فنی بالا و قیمت پایین عرضه می کنند، ممکن است به فروش برند اصلیشان صدمه وارد کند.

Realme، یکی از زیر مجموعه های کمپانی اوپو که از اواسط سال 2018 با هدف عرضه دستگاه های قوی با قیمت های به صرفه معرفی شد، اخیرا موبایل جدیدش به نام Realme X را در پکن معرفی کرده است.

برخی از این موبایل ها مشخصات پرچمداران را با قیمت 220 دلار عرضه می کنند

با این که این دستگاه پرچمدار محسوب نمی شود، اما به سخت افزار بسیار قدرتمندی مجهز شده. از این رو پیش بینی می شود به فروش بسیار بالایی دست پیدا کند زیرا Realme مشخصاتی نزدیک یک پرچمدار را با قیمت بسیار رقابتی 217 دلار عرضه خواهد کرد.

برند ردمی
موبایل ردمی K20

برای رقابت با این موبایل، برند ردمی که یکی از زیر مجموعه های شیائومی بوده و مستقیما با Realme رقابت می کند قرار است دستگاهی به نام K20 معرفی کند. این تلفن هوشمند نیز با مشخصات فنی عالی مانند چیپست اسنپدراگون 855، صفحه نمایش 6.39 اینچی AMOLED و دوربین سه گانه با آرایش 48، 16 و 8 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. K20 نیز مانند رقیبش برچسب قیمتی در حدود 217 دلار خواهد داشت.

با اینکه برند ردمی باید به شیائومی اجازه دهد روی عرضه دستگاه های پرچمدار تمرکز کند، گزارش ها حاکی از آنند که کانال های فروش شیائومی و ردمی به شدت همپوشانی دارند،  اتفاقی که نهایتا می تواند بر فروش شیائومی تاثیر منفی بگذارد.

علاوه بر این فروش بالای مدل Realme X هم می تواند موفقیت سری جدید موبایل های اوپو به نام Reno که قرار است دستگاه هایی گران تر و باکیفیت تر باشند را تحت تاثیر قرار دهد، زیرا چیپست اصلی مورد استفاده در هر دو این دستگاه ها یکسان خواهد بود.

معرفی زیر برندهای اقتصادی توسط چنین کمپانی هایی اتفاق جدیدی نیست. هواوی نیز سالهاست دستگاه های اقتصادی اش را تحت برند آنر عرضه می کند. دستگاه هایی که گاها مشخصات فنی شان کاملا مشابه دستگاهی دیگر از برند اصلی است اما قیمت بسیار کمتری دارند.

در واقع مسئله اصلی احتمالا حاشیه سود بالاتر برند اصلی در مقایسه با زیر برند اقتصادی است؛ و هرچه در این بازار به جلو حرکت می کنیم، اختلاف سخت افزاری دستگاه های اقتصادی و پرچمدار کمتر شده و مشتریان تمایل بیشتری به خرید مدل های ارزان تر نشان می دهند. موضوعی که به نظر منجر به کاهش سود کمپانی های مادر شده و همه این نگرانی ها از آن جا سرچشمه می گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    مطمن هستید در مورد k 20 درست نوشتید ؟

  • meiyou
    meiyou | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    والا تا اونجایی که من میدونم و همه سایت‌های خارجی گفتن ردمی کی۲۰ قیمت پایه‌اش از حدود ۳۴۰ دلار شروع میشه ولی خدا کنه این چیزی که شما میگید درست باشه

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    «قرار است دستگاهی به نام K20 معرفی کند. این تلفن هوشمند نیز با مشخصات فنی عالی مانند چیپست اسنپدراگون 855، صفحه نمایش 6.39 اینچی AMOLED و دوربین سه گانه با آرایش 48، 16 و 8 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. K20 نیز مانند رقیبش برچسب قیمتی در حدود 217 دلار خواهد داشت.»
    یکی بگه این راسته؟؟حقیقتا پشمام،قراره سود هم بکنه روش؟؟

  • molavy
    molavy | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    K20 فقط چقدر خفن

مطالب پیشنهادی