ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی پی 30 پرو و پی 30 لایت رسماً در ایران رونمایی شدند

هواوی دیروز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه طی مراسم ویژه ای که در هتل استقلال تهران برگزار شد، خانواده موبایل های پی 30 را به شکل رسمی در ایران رونمایی کرد. پیش از این در دیجیاتو ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۰

هواوی دیروز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه طی مراسم ویژه ای که در هتل استقلال تهران برگزار شد، خانواده موبایل های پی 30 را به شکل رسمی در ایران رونمایی کرد. پیش از این در دیجیاتو به خوبی با قابلیت های پرچمدار پرآوازه این شرکت یعنی هواوی پی 30 پرو آشنا شده اید و میان رده عضو این خانواده یعنی پی 30 لایت را هم کم و بیش می شناسید. ظاهراً طبق تصمیم هواوی، فقط همین دو عضو از خانواده سه نفره به بازار کشورمان راه می یابند و خبری از پی 30 نخواهد بود، اما اختصاص ارز نیمایی برای واردات آنها قیمتی رقابتی را رقم زده است.

در مراسم رونمایی از گوشی های جدید سری پی هواوی علاوه بر اصحاب رسانه و شرکای تجاری، تعدادی از فعالان شبکه های اجتماعی هم حضور داشتند. شروع رسمی این رویداد با صحبت های «بابک فیاض» قائم مقام هواوی رقم خورد که به مزیت های رقابتی هواوی در دنیای تکنولوژی می پرداخت. به گفته او تمرکز روی دو بخش تحقیق و توسعه (R&D) و زنجیره تأمین، مهم ترین عوامل موفقیت هواوی در سال های اخیر بوده است.

فیاض مزایای خاصی را برای گوشی پرچمدار هواوی پی 30 پرو برشمرد که چیپست قدرتمند Kirin 980 مجهز به هوش مصنوعی، رابط کاربری اختصاصی EMUI 9.1، دوربین های قدرتمند و باتری فوق العاده تنها بخشی از آنها هستند. او می گوید هواوی در سال 2018 موفق به فروش 206 میلیون دستگاه گوشی هوشمند و بیش از 100 میلیون گجت دیگر شده است.

یکی از محورهای اصلی صحبت های قائم مقام هواوی، آینده متکی بر هوش مصنوعی در جهان بود که به عقیده او با اکوسیستم کامل این شرکت، به خوبی محقق خواهد شد. البته آینده مد نظر هواوی، یعنی جایی که تمام زندگی انسان به شکل بی وقفه و بدون مرز با فناوری گره خورده باشد، کمی دور به نظر می رسد.

«محمد امین ناهید» مدیر مارکتینگ هواوی معرفی گوشی های پی 30 پرو و پی 30 لایت را بر عهده داشت. هواوی پی 30 پرو مانند تمام اعضای قبلی سری پی با تأکید بر قابلیت های عکاسی طراحی و ساخته شده است و همان طور که قبلاً در دیجیاتو خوانده اید، در حال حاضر بهترین گزینه برای عکاسی در دنیای موبایل محسوب می شود. دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی با کیفیت فوق العاده و دوربین ثانویه با بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری به راحتی تجربه عکاسی شما را با موبایل ارتقاء می دهند. باتری قدرتمند با شارژدهی عالی و فناوری شارژ سریع 40 واتی هم نگرانی همیشگی کاربران گوشی های هوشمند را برطرف می کند.

هواوی پی 30 لایت اما میان رده ای زیبا و خوش ساخت محسوب می شود. اگرچه هواوی می گوید این گوشی بخش زیادی از قابلیت های برادر بزرگش یعنی پی 30 پرو را به ارث برده، ولی واقعیت این است که تفاوت های بین این دو، به مراتب بیشتر از شباهت هایشان است و نباید توقع زیادی از این گوشی داشته باشید.

میان رده جدید هواوی با طراحی زیبا و کیفیت ساخت بسیار خوب، چیپست Kirin 710، دوربین اصلی سه گانه (که یکی از آنها فقط عمق سنجی می کند) و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی می تواند یکی از گزینه های مناسب در بازار کشورمان باشد.

مدیر مارکتینگ هواوی در پایان صحبت هایش اعلام کرد با توجه به تخصیص ارز نیمایی برای واردات این دو گوشی، قیمت بسیار مطلوب و رقابتی برای آنها در نظر گرفته شده و پیش فروش آنها از یکم خرداد ماه در فروشگاه های اختصاصی هواوی آغاز می گردد. قیمت هواوی پی 30 لایت برابر با 3 میلیون تومان و قیمت هواوی پی 30 پرو معادل 800 دلار تعیین شده که با توجه به وضعیت نابسامان بازار موبایل در کشور، می تواند استقبال گسترده کاربران را به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sinox
    Sinox | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    جنگم نمیشه از دست اینا راحت شیم ،شاید اون موقع تونستیم به اینا فکر کنیم

  • linkin park
    linkin park | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    هشتصد دلار نیمایی چقدر میشه مهندس جان؟

مطالب پیشنهادی