ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عملکرد رعب آور مک لارن سنا روی دینامومتر هنسی [تماشا کنید]

تیونر شهیر آمریکایی هنسی که دستی هم در عرضه ابرخودروهایی همچون GT و ونوم F5 دارد بار دیگر به سراغ یکی از دیگر محصولات مک لارن رفته تا از قدرت واقعی آن بر روی دینامومتر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

تیونر شهیر آمریکایی هنسی که دستی هم در عرضه ابرخودروهایی همچون GT و ونوم F5 دارد بار دیگر به سراغ یکی از دیگر محصولات مک لارن رفته تا از قدرت واقعی آن بر روی دینامومتر پرده برداری کند. پیش از این دیدیم که هنسی مدل 600LT را بر روی دینامومتر قرار داد و شاهد عملکرد خیره کننده ای از آن بودیم. این بار اما مک لارن سنا، سریع ترین خودروی تاریخ شرکت مک لارن بر روی دینامومتر هنسی قرار گرفته است.

هنسی به دلیل قدرت رعب آور سنا از تجهیزات بیشتری برای دربند کردن آن بر روی دینامومتر استفاده کرده است.

هنسی

مک لارن سنا با گذراندن این تست توانست رقم قابل توجه 724.13 اسب بخار در حداکثر دور 7300 rpm را بر روی دو چرخ عقب خود به ثبت برساند که نشان می دهد تنها 8 درصد از قوای تولیدی موتور در حین انتقال به چرخ ها هدر می رود که دقیقا نصف مقداری است که دیگر خودروهای معمولی در زمان انتقال این قدرت به چرخ ها از دست می دهند. در نتیجه احتمالا قدرت تولیدی سنا بیشتر از رقم اعلامی شرکت مک لارن است.

حداکثر گشتاور تولیدی سنا نیز رقم 851.386 نیوتن متر در حداکثر دور 5430 rpm را نشان می دهد که بیشتر از رقم اعلام شده توسط شرکت مک لارن یعنی 799 نیوتن متر در دور 5500 rpm است.

2018-mclaren-senna

با این اوصاف باید اعلام کرد که مک لارن در مورد حداکثر قدرت تولیدی محصولاتش چندان صادق نیست. با توجه به حضور سنا در مقر هنسی باید دید که این تیونر چه برنامه ای برای ارتقا عملکرد این ابرخودرو دارد. احتمالا باید شاهد ارتقا در بخش نرم افزاری، افزایش عملکرد توربوشارژرهای موتور 4 لیتری V-8 و همینطور سیستم خروجی اگزوز سبک تر و بهتر باشیم.

در ادامه از شما دعوت می کنیم تا نظاره گر حضور مک لارن سنا بر روی داینو هنسی باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    یکی از بی نظیرترین کمپانی های خودرو سازی .مک لارن

مطالب پیشنهادی