ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ممنوعیت معامله با هواوی
تکنولوژی

گوگل، کوالکام و اینتل داد و ستد با هواوی را متوقف کردند

آلفابت، شرکت مادر گوگل از تعلیق همکاری خود با هواوی خبر داده است. علاوه بر این کوالکام، اینتل و برادکام، سه نام بزرگ حوزه چیپ ها هم به اعمال محدودیت علیه این شرکت چینی پیوسته اند. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۸

آلفابت، شرکت مادر گوگل از تعلیق همکاری خود با هواوی خبر داده است. علاوه بر این کوالکام، اینتل و برادکام، سه نام بزرگ حوزه چیپ ها هم به اعمال محدودیت علیه این شرکت چینی پیوسته اند.

بر اساس گزارش رویترز متوقف کردن داد و ستد گوگل با هواوی شامل انتقال نرم افزار و سخت افزار و خدمات فنی می شود. البته سخنگوی گوگل اعلام کرده که کاربران فعلی گوشی های هواوی که از اپلیکیشن های گوگل استفاده می کنند همچنان قادر به آپدیت اپ های خود از طریق گوگل پلی استور خواهند بود. علاوه بر این سرویس گوگل پلی پروتکت نیز در دسترسی کاربران فعلی قرار خواهد داشت.

چنین محدودیتی ممکن است برای کاربران چینی چندان مهم نباشد؛ چرا که بیشتر اپلیکیشن های موبایل گوگل در این کشور مسدود هستند. در مورد بازارهایی از جمله اروپا اما شرایط متقاوت بوده و ممکن است علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای کسب و کار هواوی کاربران بلافاصله امکان آپدیت اندروید را از دست بدهند. علاوه بر این دستگاه های آتی هواوی هم احتمالاً فاقد دسترسی به اپلیکیشن های گوگل از جمله پلی استور، جیمیل و یوتیوب خواهند بود. به این ترتیب هواوی مجبور می شود به سمت استفاده از نسخه های پروژه کد منبع باز اندروید (AOSP) روی بیاورد.ممنوعیت معامله با هواوی

هواوی احتمالا باید به نسخه های پروژه کد منبع باز اندروید (AOSP) روی آورد و قید ارائه اپلیکیشن های گوگل در برخی از کشورها را بزند.از سوی دیگر بر اساس گزارش بلومبرگ، کوالکام، اینتل و برادکام هم به گوگل پیوسته و محدودیت هایی را بر شرکت چینی اعمال کرده اند. به گفته منابع آگاه به کارمندان این شرکت ها در سراسر ایالات متحده اطلاع داده شده که مبادلات با هواوی تا اطلاع ثانوی معلق می شود.

اینتل چیپ های مربوط به سرورها و نیز پردازنده های لپتاپ ها را در اختیار هواوی قرار می دهد. کوالکام هم پردازنده ها و مودم های خود را به این شرکت چینی عرضه می کند. البته با توجه به اینکه هواوی چیپست ها و مودم های ویژه خود را توسعه می دهد می توان گفت که تا حد زیادی از وابستگی به کوالکام کاسته است. علاوه بر این گزارش دیگری به این موضوع اشاره کرده که هواوی میزان ذخیره مورد نیاز از چیپست های کوالکام برای حداقل 3 ماه آتی را دارد. برای اینکه هواوی دریابد که این ممنوعیت موقتی است یا دائمی، احتمالاً همین زمان کافی خواهد بود و می تواند به برخی فعالیت های خود ادامه دهد.

از ماه ها قبل هواوی اعلام کرده بود که به دنبال توسعه سیستم عامل های اختصاصی خود به عنوان جایگزین هایی برای ویندوز و اندروید است. البته باید اشاره کرد که مایکروسافت هنوز خبر از اعمال محدویت ها بر هواوی نداده است اما ممنوعیت ارائه مجوز ویندوز برای لپتاپ های شرکت چینی چندان هم دور از انتظار نخواهد بود.

ممنوعیت معامله با هواوی

در هفته قبل وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که هواوی و 70 شرکت وابسته به آن را به لیست سیاه خود موسوم به «فهرست موجودیت» اضافه می کند. در توضیح گفته شده بود که این اقدام مانع از فروش قطعات توسط شرکت های آمریکایی به هواوی می شود و تنها با صدور مجوز از سوی دولت ایالات متحده اینگونه مراودات امکان پذیر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • ya.alimadad2006
    ya.alimadad2006 | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

    جناب آقای saeed۱۹۸۵۹ .
    فعلا که تنها کشوری که دستش به خون خیلی از کشورها آغشته هست ، همین آمریکاست ، نه کشور دیگه.
    تنها کشوری هم که تا الآن ، از بمب اتمی استفاده کرده ، باز هم خودِ آمریکاست.
    بازم از آمریکا طرفداری میکنید؟
    واقعا شرم آوره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی