ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزارز
تکنولوژی

بزرگترین خرده فروشی‌های دنیا از بیت‌کوین پشتیبانی می کنند

تعدادی از بزرگترین خرده فروشی‌های دنیا، سیستم‌های پرداخت خود را آماده پذیرش رمزارز کرده و برای مشتریان امکان پرداخت با رمزارزهایی مثل بیت‌کوین، اتریوم و دلار Gemini را فراهم کرده‌اند. استارت‌آپ آمریکایی «فلکسا»، این قابلیت را ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

تعدادی از بزرگترین خرده فروشی‌های دنیا، سیستم‌های پرداخت خود را آماده پذیرش رمزارز کرده و برای مشتریان امکان پرداخت با رمزارزهایی مثل بیت‌کوین، اتریوم و دلار Gemini را فراهم کرده‌اند.

استارت‌آپ آمریکایی «فلکسا»، این قابلیت را برای فروشندگانی مثل Whole Foods، Nordstrom و استارباکس ارائه کرده است.

10 سال پس از پایه‌گذاری بیت‌کوین، استفاده کاربری از فراگیرترین رمزارز دنیا همچنان به عنوان چالشی بزرگ باقی مانده است. برای حل این مساله، فلکسا اپلیکیشنی به نام «Spedn» ساخته که با استفاده از آن، دارندگان رمزارز می‌توانند با خرید از شرکت‌هایی که از سیستم پرداخت فلکسا استفاده می‌کنند، به صورت آنی پرداخت را انجام دهند.

رمزارز

شرکت فلکسا در این باره اعلام کرده:

تیم ما در حوزه پرداخت تجربه های زیادی دارد و به نظر ما در این برهه، بهترین راه برای بهره‌وری و دسترسی بهتر در تجارت جهانی این است که استفاده از رمزارز را برای عموم در دسترس قرار دهیم. با فراهم کردن امکان پرداخت توسط رمزارز در داد و ستدهای اصلی، امیدواریم که بتوانیم از پتانسیل اصلی تکنولوژی بلاک‌چین برای تمام مردم جهان استفاده کنیم.

فلکسا ادعا کرده که Spedn نه تنها برای مشتریانی که می‌خواهند رمزارز خود را خرج کنند سودمند خواهد بود، بلکه برای فروشندگانی که آن را به عنوان وجه پرداخت دریافت می‌کنند نیز فایده خواهد داشت. چرا که با پذیرفتن رمزارز به جای پول رایج، امکان کلاهبرداری در پرداخت کمتر شده و هزینه های پردازش این عملیات نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

رمزارز

هیچ سخت‌افزار و نرم‌افزار اضافه‌ای برای یکپارچه‌سازی پرداخت‌ها در سمت فروشنده نیاز نیست و  فقط کافیست شرکت‌ها فلکسا را به عنوان سرویس‌دهنده پرداختشان انتخاب کنند.

برای خریداران هم پروسه پرداخت عینا مشابه متدهای پرداخت دیجیتال مورد استفاده در اپل پی و گوگل پی است. وقتی مشتری‌ها اپ Spedn را دانلود کردند، با اسکن QR کدی که در ترمینال پرداخت به صورت اتوماتیک تولید می‌شود، قادر خواهند بود پرداخت را انجام دهند.

یکی دیگر از مشکلاتی که سر راه استفاده از رمزارزها به عنوان یک فرم رایج پرداخت  وجود دارد، نوسانات قیمت آن است. فلکسا برای مقابله با این موضوع، همکاری با شرکت نیویورکی مبادله رمزارز Gemini را آغاز کرده که در این صورت پرداخت‌ها با واحدی به نام «پول‌ پایدار» انجام می‌شود. این نوع از رمزارز ارزش ثابتی داشته و نوسانات قیمت سایر رمزارزها روی آن تاثیرگذار نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی