ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

کودکانه‌ های مدرن؛ معرفی بهترین اپلیکیشن‌ های داستان‌ تعاملی برای کودکان

همه ما در کودکی به شنیدن داستان علاقه داشتیم و احتمالا همیشه بزرگترها را مجبور می‌کردیم برایمان قصه بگویند یا کتاب داستان بخوانند. بعضی از داستان‌ها را انقدر شنیده بودیم که با بی صبری قسمت‌هایی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

همه ما در کودکی به شنیدن داستان علاقه داشتیم و احتمالا همیشه بزرگترها را مجبور می‌کردیم برایمان قصه بگویند یا کتاب داستان بخوانند. بعضی از داستان‌ها را انقدر شنیده بودیم که با بی صبری قسمت‌هایی از قصه را خودمان تعریف می‌کردیم و به پدر و مادر اجازه نقل آن را نمی‌دادیم. آن دسته که فعالتر و کنجکاوتر بودند خودشان را جای شخصیت‌ها گذاشته و قصه را بازی می‌کردند یا ادای شخصیت‌ها را در می‌آوردند.

همین تعامل با کاراکترهای داستان باعث رشد جنبه‌های مختلف شخصیت ما می‌شد و حس کنجکاوی و همذات‌پنداری ما را تقویت می‌کرد. حالا با عوض شدن نسل، روش زندگی و در دسترس بودن تکنولوژی، پدر و مادرها کمتر وقت قصه‌گویی برای بچه‌ها را پیدا می‌کنند و سعی می‌کنند کودکشان را با گجت‌ها و لوازم الکترونیکی سرگرم کنند. این موضوع لزوما منفی نیست و حتی می‌تواند بستر مناسبی برای استفاده از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های سرگرمی-آموزشی فراهم کند. از بهترین‌های این دسته، اپلیکیشن‌های ارائه دهنده داستان تعاملی برای کودکان هستند که علاوه بر آموزش به کودک شما، او را سرگرم می‌کنند.

به همین دلیل در این مطلب با تمرکز روی این اپلیکیشن‌ها، قصد داریم تعدادی از بهترین‌های این حوزه را به شما معرفی کنیم تا اگر کودک خردسالی دارید از این برنامه‌ها استفاده کرده و کودکتان را سرگرم کنید.

قصه‌های قرآنی

داستان تعاملی

همانطور که از نام اپلیکیشن برمی‌آید این برنامه داستان‌های قرآن را با زبانی ساده و با استفاده از تصویرسازی‌های پویا برای کودکان حکایت می‌کند. کودک در این اپ به قصه ها گوش داده، نقاشی‌ها را نگاه می‌کند و در بعضی قسمت‌های مشخص با روند داستان تعامل می‌کند. مثلا سنگی را جابه‌جا می‌کند یا با انتقال یک شی از محلی به محل دیگر بیشتر با قصه درگیر می‌شود.

تنها ایرادی که می‌توان به بخش تعاملی اپ وارد کرد، کم بودن تعداد موقعیت‌هایی است که از کودک برای پیشبرد داستان کمک گرفته می‌شود. با این‌حال روایت قصه و انیمیشن‌ها آن‌قدر خوب هستند که کودک را پای داستان نگه دارند. در هر صفحه از داستان با لمس قسمت های مختلف تصویر، اجسام و افراد واکنش نشان داده و مثلا از اشخاص صدایی بلند می‌شود یا اجسام تکان می‌خورند. داستان‌ها هم کوتاه روایت می‌شوند تا برای بچه ها خسته کننده نباشند.

داستان تعاملی

دانلود برنامه رایگان است اما فقط دو داستان تعاملی از ابتدا در دسترس قرار دارند. برای باز کردن بقیه داستان‌ها باید سکه‌های مخصوص اپ را به دست آورد که آسان‌ترین راه خرید آن‌هاست. البته با شنیدن داستان‌ها و پیدا کردن آیتم‌هایی که به عنوان جایزه در هر داستان قرار داده شده، در پایان به کودک سکه جایزه داده می‌شود. با دیدن ویدیوی تبلیغاتی یا ورود به برنامه بعد از چند ساعت هم می‌شود سکه گرفت و با آن داستان‌های جدید را خریداری کرد.

این اپ تعاملی برای والدینی که می‌خواهند کودک خردسالشان را با قصه‌های قرآنی آشنا کنند انتخاب مناسبی بوده و می‌تواند برای کودکان سرگرم‌کننده و آموزنده باشد.

قصه‌های قرآنی

قصه‌های قرآنی

سازنده: مهاد قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 54 مگابایت زبان:

خاله قزی

داستان تعاملی

اپلیکیشن خاله قزی سرگرمی‌های مختلفی را برای کودکان تدارک دیده که کتاب‌های تعاملی هم یکی از آن‌هاست. در واقع هدف از ساخت برنامه این بوده که کلکسیونی از سرگرمی‌های مختلف در اختیار خردسالان قرار داده شود. نقاشی، بازی، تماشاخانه، موسیقی و... امکاناتی هستند که می‌توانند ساعت‌ها بچه‌ها را سرگرم کرده و البته برایشان جنبه آموزشی داشته باشد.

مثلا در قسمت کتاب‌های تعاملی و در یکی از داستان‌ها، کودک پا به دنیای خیالی خاله قزی که یک پیرزن مهربان است گذاشته و به او کمک می‌کند یک ربات کدو اختراع کند. خاله قزی از این ربات برای هرس کردن باغچه و دیگر کارهای روزانه کمک می‌گیرد و برنامه، انجام این کارها را به عهده کودک می‌گذارد. جلوه‌های هنری و بصری اپ خاله قزی بسیار خوب است و کاراکترها زیبا و بانمک طراحی شده‌اند.

داستان تعاملی

اما صداگذاری در آن کیفیت مناسبی ندارد و احتمالا سازندگان برای آسانتر شدن دانلود و مصرف حجم اینترنت کمتر، از فایل‌های صوتی کم کیفیت استفاد کرده اند. مبنای کار اپلیکیشن بر اساس اشتراک روزانه است و مثلا در ابتدای ورود سه روز اشتراک رایگان به شما داده می‌شود. پس از اتمام این مدت، برای دانلود قسمت‌های جدید باید اشتراک بخرید چرا که بیشتر بخش‌های برنامه نیاز به داشتن اشتراک دارند. بسته‌های اشتراک ماهیانه هستند و می‌توانید از بین آن‌ها گزینه مدنظرتان را انتخاب کنید.

با این اوصاف اگر به دنبال یک اپلیکیشن جامع سرگرمی و داستان برای کودکتان هستید، خاله قزی یکی از بهترین‌های این سبک است و می‌تواند انتظارات شما و فرزندتان را برآورده کند.

خاله قزی

خاله قزی

سازنده: آنو استودیو قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 24.6 مگابایت زبان:

زیر گنبد کبود

داستان تعاملی

این اپلیکیشن فقط برای روایت داستان تعاملی توسعه داده شده و فعلا روی همین مساله تمرکز کرده است. در زیر گنبد کبود قرار است داستان حیوانات جنگل برای کودک نقل شود، اما در واقع به او حق انتخاب داده می‌شود تا در بعضی قسمت‌های قصه از بین چند گزینه موجود، خودش ادامه قصه را انتخاب کند. گرافیک و تصویرسازی بازی زیباست و صداگذاری‌ها هم کیفیت خوبی دارند. البته این را درنظر داشته باشید که تا لحظه نگارش این مقاله، فقط یک داستان برای این اپ ساخته شده اما گویا داستان‌های بیشتری در راه است.

داستان تعاملی

نکته مثبت زیر گنبد کبود را می توان زیاد بودن لحظات تعاملی قصه دانست. کودک تقریبا در هر صحنه با روند داستان همراهی و در آن شرکت می‌کند که همین موضوع می‌تواند به عنوان نقطه قوت این اپلیکیشن به حساب بیاید. با توجه به اینکه برنامه فعلا کاملا رایگان بوده و با دانلود آن یک داستان تعاملی سرگرم‌کننده خوب برای کودکتان خواهید داشت، می‌توانید زیر گنبد کبود را هم در لیست دانلودتان قرار دهید.

زیر گنبد کبود

زیر گنبد کبود

سازنده: بوجیک قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 37.8 مگابایت زبان:

بزبز قندی 2017

داستان تعاملی

بزبز قندی همان قصه معروف شنگول و منگول و حبه انگور را برای کودک نقل می‌کند، با این نکته که داستان مدرنیزه شده و المان‌های جدید به آن اضافه شده است. علاوه بر این جنس تعامل کودک از نوع انتخاب ادامه قصه است، یعنی کودک روند قصه را خودش پیش می‌برد. البته انتخاب‌ها محدود هستند و علاوه بر این امکان‌های تعاملی دیگری در این اپ گنجانده نشده است. مثلا با لمس شخصیت‌ها و اشیا اتفاق خاصی نمی‌افتد و فقط شخصیت‌ها حرکت می‌کنند و صحنه عوض می‌شود.

داستان تعاملی

با این‌حال قصه بزبز قندی برای همه کودکان جذاب است و اینکه بتوان آن را در قالب یک داستان تعاملی به کودک ارائه داد بیشتر کودک را هیجان‌زده می‌کند. صداگذاری‌های داستان هم خوب انجام شده‌اند و از این لحاظ ضعفی در برنامه دیده نمی‌شود. این اپ با استفاده از یکی از معروف‌ترین داستان‌های کودکان می‌تواند انتخاب خوبی برای سرگرم کردن کودک شما باشد.

بزبز قندی 2017

بزبز قندی 2017

سازنده: گیسوم قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 48.1 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • barobach
    barobach | ۱ خرداد ۱۳۹۸

    تشکر بابت مطلب
    ? کوتاه، مفید و کاربردی

  • molavy
    molavy | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    خیلی خیلی ممنون ، تو خان آکادمی کیدس یک بخش داره که داستان میخونه هر کلمه که میخونه اون کلمه روشن میشه اگر همچنین برنامه ای به فارسی دیدید لطفاً معرفی کنید
    برای آموزش خواندن بچه ها خیلی خوبه

مطالب پیشنهادی