ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر اج برای مک
تکنولوژی

اولین نسخه آزمایشی مرورگر اج برای مک منتشر شد

ماه گذشته مایکروسافت نسخه پیش‌نمایشی از مرورگر اج که بر مبنای انجین کرومیوم کدنویسی شده بود را برای کاربران ویندوز 10 منتشر کرد. اما حالا نوبت به کاربران مک او اس رسیده که بتوانند مرورگر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

ماه گذشته مایکروسافت نسخه پیش‌نمایشی از مرورگر اج که بر مبنای انجین کرومیوم کدنویسی شده بود را برای کاربران ویندوز 10 منتشر کرد. اما حالا نوبت به کاربران مک او اس رسیده که بتوانند مرورگر جدید را در سیستم عامل خود تجربه کنند.

بیلد Canary مک او اس شامل همان قابلیت‌هایی است که در پیش‌نمایش ویندوز 10 دیده بودیم، با این حال مایکروسافت ادعا می‌کند که در این نسخه تغییرات ظریفی اعمال کرده تا مرورگر را کاملا با حال و هوای پلتفرم مک سازگار کند.

مرورگر اج برای مک از تنظیمات تغییر فونت پشتیبانی می‌کند، و منوها و میانبرهای کیبوردی آن برای کاربران این پلتفرم بسیار آشنا خواهند بود. همچنین مرورگر جدید از ژست‌های حرکتی ترک‌پَد مک بوک و دکمه‌های تاچ بار هم پشتیبانی به عمل می‌آورد تا تجربه مطلوبی از کار در مرورگر داشته باشید. مایکروسافت با انتشار یک پست وبلاگی اعلام کرده که به مرور زمان و با دریافت بازخورد از کاربران مرورگر اج برای مک را از تمامی جنبه‌ها بهینه‌سازی کرده و ارتقاء خواهد داد.

مرورگر اج برای مک

درست مثل بیلد آزمایشی ویندوز 10، بیلد Canary مرورگر اج برای مک نیز از المان‌های طراحی گوگل کروم وام گرفته و به لطف استفاده از انجین متن باز کرومیوم سرعت بسیار خوبی در مرور وب از خود به نمایش می‌گذارد. همچنین مرورگر جدید خود را با استانداردهای جدید وب بهتر تطبیق می‌دهد تا بدین شکل بتواند در میان توسعه‌دهندگان و طراحان وبسایت که تا پیش از این دیدگاه چندان مثبتی به این مرورگر نداشتند، طرفدارانی برای خود دست و پا کند.

آخرین آمارها نشان می‌دهند که اِج تا امروز فقط 4.5 درصد از بازار مرورگرها را به خود اختصاص داده است. پس باید صبر کنیم و ببینیم که آپدیت جدید این مرورگر چه تغییری در بازار ایجاد خواهد کرد. برای دانلود بیلد Canary مرورگر اج برای مک می‌توانید همین حالا به این آدرس اینترنتی مراجعه کنید. مایکروسافت وعده داده که این نسخه پیش‌نمایش را در آینده نزدیک برای ویندوز 7 و ویندوز 8 نیز منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی