ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آنر 20
تکنولوژی

افشای اطلاعات آنر 20 و 20 پرو چند ساعت پیش از معرفی رسمی

دومین شرکت بزرگ تولید اسمارت‌فون دنیا، با وجود مشکلاتی که درگیر آن شده قصد به تاخیر انداختن معرفی سری آنر 20 را ندارد. با این حال پیش از معرفی رسمی این سری که امروز عصر ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

دومین شرکت بزرگ تولید اسمارت‌فون دنیا، با وجود مشکلاتی که درگیر آن شده قصد به تاخیر انداختن معرفی سری آنر 20 را ندارد. با این حال پیش از معرفی رسمی این سری که امروز عصر برگزار می‌شود، رندرهایی از اسمارت‌فون آنر 20 و 20 پرو فشا شده است.

آنر 20 دقیقا مثل سایر گوشی‌های پرچمدار دنیا، به یک صفحه نمایش بزرگ مجهز شده اما برخلاف گمانه‌زنی‌های پیشین، خبری از بریدگی قطره‌ای روی آن نخواهد بود. به جای این بریدگی مرسوم، آنر 20 یک سوراخ گرد در گوشه بالای سمت چپ نمایشگر 6.26 اینچی خود دارد. پنل نمایشگر آن هم از نوع AMOLED نخواهد بود و هواوی به جای آن از صفحه نمایش LCD استفاده خواهد کرد.

آنر 20

قابلیت دیگری که در دستگاه‌های مدرن امروزی به کار گرفته می‌شود، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است که می‌تواند از نوع اپتیکال یا فراصوت باشد. با این حال از آنجایی که سری آنر معمولا قیمت پایین‌تری داشته و به همین خاطر حاشیه سود آن کمتر است، هواوی تصمیم گرفته آنر 20 را به اسکنر اثر انگشت کناری که زیر دکمه‌های صدا قرار می‌گیرد مجهز کند. این حسگر به عنوان دکمه پاور هم عمل خواهد کرد.

در پنل پشتی آنر 20 چینش دوربین هیجان‌انگیز آن دیده می‌شود که مشخصا هواوی برای طراحی آن از گوشی پی30 پرو الهام گرفته است.در قسمت بالای سمت چپ، سه حسگر دوربین به صورت عمودی چیده شده‌اند و یک فلاش LED آن‌ها را همراهی می‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که قبلا از دوربین آنر 20 افشا شده بود  دوربین اصلی آن به یک حسگر 48 مگاپیکسلی مجهز شده است. علاوه بر این آنر 20 از یک حسگر 16 مگاپیکسلی به عنوان دوربین فوق عریض استفاده می‌کند. با اینکه در این چینش شاهد حضور یک حسگر اختصاصی تله‌فوتو نخواهیم بود اما هواوی یک سنسور 2 مگاپیکسلی درنظر گرفته که برای گرفتن عکس‌های ماکرو از فاصله‌های بسیار نزدیک در حد 4 سانتی‌متر کاربرد خواهد داشت. آنر 20 به یک حسگر 2 مگاپیکسلی عمق سنج نیز برای گرفتن عکس‌های پرتره مجهز شده‌ است.

همانند دیگر اسمارت‌فون‌های پرچمدار هواوی و سری آنر، آنر 20 قرار است با پردازنده Kirin 980 این شرکت که پیشتر در گوشی‌های میت 20 پرو و پی30 پرو استفاده شده بود، همراه شود. این چیپ از لحاظ عملکرد پس از اسنپدراگون 855 در رده دوم قرار می‌گیرد اما با این حال کارایی فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد.

علاوه بر این آنر 20 با رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت عرضه خواهد شد. البته مدل‌هایی با رم و حافظه داخلی بالاتر هم در دسترس خواهند بود. تکمیل کننده این مجموعه، یک باتری 3750 میلی آمپر ساعتی به همراه تکنولوژی 22.5 واتی سوپرشارژ هواوی خواهد بود که می تواند در عرض 30 دقیقه 50 درصد از ظرفیت شارژ باتری را پر کند.

رندرهایی از آنر 20 پرو هم منتشر شده که تفاوت‌های کوچکی را نشان می‌دهند. مثلا اضافه شدن لیزر فوکوس خودکار، حضور یک حسگر 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.4 و لرزش‌گیر عکس اپتیکال از این جمله هستند. هنچنین این مدل قرار است به جای سنسور عمق 2 مگاپیکسلی، از یک حسگر دیگر به همراه لنز زوم 3 برابر تله‌فوتو استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی