ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات فیسبوک
علمی

فیسبوک برای بهبود هوش مصنوعی ربات توسعه می‌دهد

فیسبوک روزانه از الگوریتم های متنوع هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای حذف محتوای مضر بهره می برد و قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی ربات ها را هم هوشمند تر از پیش کرده ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

فیسبوک روزانه از الگوریتم های متنوع هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای حذف محتوای مضر بهره می برد و قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی ربات ها را هم هوشمند تر از پیش کرده و سرعت یادگیری آنها را افزایش دهد. اما در پشت این موضوع هدف دیگری نهفته است: پیشرفت هوش مصنوعی پلتفرم نرم افزاری.

فیسبوک در بلاگ خود از همکاری دانشمندان حوزه کامپیوتر از دانشگاه نیویورک به همراه مهندسان خود در حوزه رباتیک خبر داده است. این پروژه بر سه بخش متمرکز است: در ابتدا قرار است روی رباتی کار شود که خود می تواند راه رفتن را بیاموزد. مورد دوم مربوط به یادگیری سریع تر ربات ها است و در نهایت ربات هایی مد نظر است که می توانند با حس لامسه وظایف ساده از جمله رها کردن یک توپ را انجام دهند.

ربات فیسبوک
ربات 6 پای فیسبوک

فیسبوک امیدوار است زمان مورد نیاز برای یادگیری راه رفتن ربات 6 پا از روزها و حتی هفته ها به تنها چند ساعت کاهش یابد. هدف دیگر کاهش زمان آموزش به بازوی رباتیک برای بلند کردن اشیاء است به نحوی که به جای صدها هزار تلاش برای یادگیری تنها نیاز به ده ها تلاش باشد. فیسبوک همچنین در تلاش است که برای یادگیری ربات ها از سنسورهایی با توانایی حس کردن تماس بهره ببرد و تنها به سنسورهای مورد نیاز برای بینایی ماشین متکی نباشد.

ربات فیسبوک

مشکلات پلتفرم فیسبوک در زمنیه شناسایی محتوان خشونت آمیز، اطلاعات رسانی اشتباه و صحبت های تنفر آمیز روز به روز بیشتر می شود. به گفته این شرکت پیشرفت هایی در این زمینه حاصل شده اما تا دستیابی به سیستمی که بدون نیاز به نظارت انسانی به تنهایی قادر به شناسایی چنین محتوایی باشد، سال ها فاصله داریم. در عوض ماجراجویی های جدید در حوزه رباتیک مرتبط با هوش مصنوعی می تواند به بهبود در دیگر حوزه های یادگیری ماشینی، هوشمند تر کردن نرم افزار ویژه فیسبوک برای یافتن محتوای مضر یا نامطلوب و یا تحلیل رفتار کاربران در این شبکه اجتماعی کمک کند.

در نهایت باید اشاره کرد که [حداقل به این زودی ها] منتظر عرضه ربات فیسبوک به بازار باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی