ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سقف برداشت از عابربانک‌ها تغییری پیدا نکرده است

ساعاتی پیش شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه سقف برداشت از خودپرداز بانک‌ها از امروز با یک آپدیت سیستمی از دویست هزار تومان به پانصد هزار تومان رسیده است.تحقیقات اما نشان می‌دهد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۶

ساعاتی پیش شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه سقف برداشت از خودپرداز بانک‌ها از امروز با یک آپدیت سیستمی از دویست هزار تومان به پانصد هزار تومان رسیده است.تحقیقات اما نشان می‌دهد که این اخبار کذب بوده و بانک مرکزی هنوز بیانیه‌ای در این باره صادر نکرده و در عابربانک‌ها نیز نمی‌توان بیشتر از دویست هزار تومان برداشت انجام داد.

ناگفته نماند بانک مرکزی طبق سنوات گذشته در روزهای پایانی سال ۹۷ بخشنامه‌ای مبنی بر افزایش سقف برداشت از خودپردازها در راستای تسهیلات ویژه در ایام نوروز را به شبکه بانکی ابلاغ کرد که تاریخ شروع آن ۲۵ اسفند ماه ۹۷ و خاتمه آن نیز ۱۷ فروردین ۹۸ بود. بر اساس این بخشنامه برخی عابربانک‌های خاص تا سقف پانصد هزار تومان وجه نقد به شهروندان اعطا می‌کردند ولی پس از پایان موعد بخشنامه سقف برداشت از دستگاه‌های خودپرداز به حالت عادی بازگشت.

سقف برداشت از عابربانک‌ ها

سایت ایبنا هم گزارش داده که بانک مرکزی هنوز نسبت به این موضوع واکنش رسمی نشان نداده و گزارشات میدانی نیز حکایت از این دارد که در حال حاضر سقف برداشت پول از عابربانک‌ها تغییر پیدا نکرده است. نظریه‌های متفاوتی در مورد برداشت وجه نقد از دستگاه‌های عابر بانک وجود دارد و عده‌ای بر این باور هستند که با اوضاع اقتصادی کنونی و ارزش پول ملی در حال حاضر، برداشت دویست هزار تومان در طی ۲۴ ساعت مبلغ کمی برای هر شهروند به شمار می‌آید و از آنسو عده‌ای دیگر معتقد هستند که شهروندان باید به سمت عدم استفاده از پول فیزیکی بروند و خرید و فروش خود را با کارت‌ها و برنامه‌های بانکی انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی