ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فضای کار اشتراکی کارمانا با ظرفیت ۱۲۰ نفر رسماً افتتاح شد

فضای کار اشتراکی «کارمانا» امروز در مجتمع نوآوری و فناوری الزهرا به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. این فضای کار اشتراکی با مشارکت «رایان ونچرز» و مجموعه «سرمایه گذاری خوارزمی» راه اندازی شده ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۵

فضای کار اشتراکی «کارمانا» امروز در مجتمع نوآوری و فناوری الزهرا به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. این فضای کار اشتراکی با مشارکت «رایان ونچرز» و مجموعه «سرمایه گذاری خوارزمی» راه اندازی شده و در حال حاضر ۵ استارت‌آپ در حوزه‌های فین‌تک، بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در آن مستقر هستند. اینطور که «حمیدرضا هنرکار» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری رایان ونچرز در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند، تا دو هفته آینده فراخوان عمومی منتشر خواهد شد تا استارت‌آ‌پ‌های بیشتری امکان حضور در این فضا را داشته باشند.

طبقه نهم مجتمع فناوری الزهرا فضای کار اشتراکی کارمانا است اما در این ساختمان ۵۰ استارت‌آپ‌، حدود ۸ تیم سرمایه گذاری و شتابدهی و ۷ تیم ترویجی و خبرگزاری مستقر هستند. به اعتقاد هنرکار این فضا عملا یک میکرو اکوسیستم نوآوری ایجاد کرده تا درصورت نیاز استارت‌آپ‌های جدید به سرمایه گذار یا مشاور و ... بتوانند از تیم‌های حاضر در ساختمان استفاده کنند. هنرکار در مورد ماهیت فضای کار اشتراکی کارمانا به دیجیاتو توضیح داد که این فضا دو ماهیت دارد:

«اول آنکه مانند تمامی فضاهای کار اشتراکی که در تهران و کشور وجود دارد عمل می‌کند. دومین ماهیت که در سایر فضاهای کار اشتراکی وجود ندارد این است که ما روی استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری هم خواهیم کرد. سایر شتابدهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها را بررسی می‌کنند و سپس قرارداد تنظیم می‌کنند و ‌سرمایه گذاری صورت می‌گیرد. اما نحوه کار ما به این صورت است که استارت‌آپ‌ها را در فضای اشتراکی خود مستقر می‌کنیم، حدود سه ماه به آنها در مورد مسایل حقوقی و مالی مشاوره می‌دهیم و پس از بررسی‌های لازم تصمیم می‌گیریم که روی آنها سرمایه گذاری کنیم یا خیر.»

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری رایان ونچرز در پاسخ به این سوال دیجیاتو که چرا تمرکز آنها بر استارت‌آپ‌های حوزه فین تک، اینترنت اشیا، بلاک چین و هوش مصنوعی است گفت: «کارمانا کار مشترک رایان ونچرز و خوارزمی است. سرمایه گذاری خوارزمی خودش بازار بزرگی برای استارت‌آپ‌های فین تکی، بلاک چینی و هوش مصنوعی محسوب می‌شود و اینها از جمله موارد کلان داده هستند که در دنیا ترند هستند و ما فکر می‌کنیم در آینده می‌توانند بسیار رشد کنند. همچنین ما قصد داریم روی تکنولوژی‌های جدیدتر حوزه آی‌تی تمرکز کنیم.»

به گفته هنرکار، کارمانا در این مدت با حدود ۶۰ استارت‌‌آپ مذاکره کرده‌ و ۵ استارت‌آپ در این فضا مستقر شده‌ و در حال بررسی شدن هستند:

«ما با یکی از این استارت‌آپ‌ها به نام «دیالوگ» به نتیجه رسیده‌ایم و در جلسه امروز با آنها قرارداد امضا می‌کنیم. مادر دو هفته آینده فراخوان عمومی برای سرمایه گذاری اعلام خواهیم کرد تا بتوانیم با استارت‌آپ‌های این حوزه که تمایل به همکاری دارند، وارد کار شویم. دیالوگ در حوزه هوش مصنوعی و چت بات‌های هوشمند، یعنی سیستم‌های پشتیبانی شرکت‌ها که اپراتور دارند و از کاربران خود پشتیبانی می‌کنند به صورت هوشمند پشتیبانی خواهد شد.»

او در مورد هزینه‌های استفاده از فضای کار اشتراکی به دیجیاتو توضیح داد که استارت‌آپ‌ها تا زمانی که به مرحله سرمایه گذاری نرسیده اند باید برای فضایی که استفاده می‌کنند مبلغ اندکی پرداخت کنند. البته این مجموعه روی استارت‌آپ‌هایی که به آنها اطمینان دارند از ابتدا سرمایه گذاری خواهد کرد:

«سرمایه گذاری ما روی استارت‌آپ‌هایی است که در مراحل اولیه هستند و محصول اولیه خود را ارائه کرده اند. میزان سرمایه گذاری از ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان متفاوت خواهد بود و سهم سرمایه‌گذاری هم بنا به نوع کار، تیم و مذاکرات خودمان متفاوت خواهد بود.»

به گفته هنرکار کارمانا در طبقه نهم مجتمع فن‌اوری الزاهرا برای ۱۲۰ نفر به صورت همزمان فضای کار ایجاد کرده است و درصورتیکه کار به خوبی پیش برود طبقات دیگر را هم آماده به کار خواهد شد.

گفتنی‌ست در این مراسم «علی رحمانی» معاون امور مالی و اداری دانشگاه الزهرا (س)، «رضا زرنوخی» مدیرعامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی و نماینده شرکت سرمایه‌گذاری آتی‌نگر سپهر ایرانیان نیز حضور داشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اسم قشنگیه کارمانا

  • arsnavenger
    arsnavenger | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    احتمالا مانیتور واید رو حروم میدونند که هنوز به این ظاهر بسنده میکنند... الان فقط یه چهار دیواری درست کردید.
    ای آقا... ای آقا...

مطالب پیشنهادی