ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ال‌جی چلنجر
تکنولوژی

برنده نهایی سری دوم مسابقه «ال‌جی چلنجر» مشخص شد

طی مراسمی در دانشگاه امیر کبیر «تیم دختران Epas» به عنوان برنده جایزه نقدی 12000 دلاری مسابقه «ال جی چلنجر» معرفی شد. سری دوم مسابقه ال‌جی چلنجر یکشنبه هفته جاری و در سالن آمفی تئاتر دانشگاه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۱

طی مراسمی در دانشگاه امیر کبیر «تیم دختران Epas» به عنوان برنده جایزه نقدی 12000 دلاری مسابقه «ال جی چلنجر» معرفی شد.

سری دوم مسابقه ال‌جی چلنجر یکشنبه هفته جاری و در سالن آمفی تئاتر دانشگاه امیر کبیر با معرفی برنده نهایی به ایستگاه پایانی خود رسید. در مراسمی ویژه که با حضور مدیران ارشد ال‌جی و گلدیران، نیکی کریمی سفیر برند ال‌جی، اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور از جمله صنعتی امیر کبیر، تهران و شهید بهشتی و همچنین اصحاب رسانه برگزار شده بود نتایج داوری بین 5 تیم برگزیده نهایی اعلام شد و تیم دختران Epas با موضوع بازیافت پسماندهای الکترونیکی برنده این دوره از مسابقه ال جی چلنجر ایران شد.ال‌جی چلنجر

گروه دوم مسابقه ال‌جی چلنجر تیم ژاپن با طرح پنل های خورشیدی شناور با هدف کاهش تلفات آبی بود. تیم‌های انگلیس و آلمان نیز با موضوع شتاب‌دهنده ها و مصالح ساختمانی که توانایی از بین بردن آلودگی هوا را دارد به ترتیب در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند و تیمی که به چین سفر کرده بود تا روی ساخت یک دستگاه تصفیه آب خورشیدی التراسونیک کار کند به عنوان تیم پنجم این دوره انتخاب شد. لازم به ذکر است که تیم آلمان به خاطر مشکلات ویزا موفق به سفر نشد و هزینه کمک تحقیقاتی این دوره را به مبلغ 30 میلیون تومان دریافت کرد.

در سامانه سری دوم مسابقه ال‌جی چلنجر شش هزار طرح تحقیقاتی ارسالی از جانب دانشجویان فعال ایرانی ثبت شده‌ است. تیم Epas هم برای حل مشکل بازیافت پسماندهای الکترونیکی کشور هلند را به عنوان مقصد تحقیقاتی خود انتخاب کردند. هدف Epas این است که قدمی در راستای جمع آوری و بازیافت این نوع از زباله برداشته و در نهایت سیستمی طراحی شود تا گوشی‌های خارج از مصرف را جمع آوری و پس از بررسی کامل, تعمیر و یا بازیافت کند.

دی اس آن، مدیرعامل ال‌جی در ایران در مورد این مسابقه گفت: مسابقه Global Challenger ال‌جی تنها یک رقابت نیست و فرصتی خاص برای دانشجویان است تا با افراد حرفه‌ای ملاقات کرده و به گردآوری دانش بپردازند. امیدوارم دانشجویان ایرانی از این فرصت برای رسیدن به قله‌های زندگی و رقم زدن یک آینده روشن برای کشور خود، کمال استفاده را بکنند.

پروژه LG Global Challenger اولین و جدیدترین برنامه‌های سفر تحقیقاتی به خارج کشور برای دانشجویان ایرانی در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد است. این سفر تحقیقاتی برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ در کره جنوبی پایه‌ریزی شد که به‌عنوان محبوب‌ترین برنامه سفر تحقیقاتی به خارج از کشور در میان دانشجویان این کشور مورد استقبال قرار گرفت. اکنون این مسابقه هیجان‌انگیز تنها در دو کشور ایران و کره برگزار شده و ایران غیر از کره تنها کشوری است که دانشجویان خود را با حمایت ال‌جی برای پروژه‌های تحقیقاتی اعزام می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی