ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین سامسونگ
تکنولوژی

آغاز تولید انبوه دوربین موبایل با زوم اپتیکال پنج برابری توسط سامسونگ

سامسونگ تولید انبوه ماژول های دوربین با قابلیت زوم پنج برابری اپتیکال را کلید زده و باید دید کدام دستگاه برای اولین بار از آن استفاده خواهد کرد. [digipullqoute place="left"]این ماژول تنها پنج میلی متر ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

سامسونگ تولید انبوه ماژول های دوربین با قابلیت زوم پنج برابری اپتیکال را کلید زده و باید دید کدام دستگاه برای اولین بار از آن استفاده خواهد کرد.

این ماژول تنها پنج میلی متر ضخامت دارد

این خبر در حالی منتشر شده که مدتی قبل سامسونگ یک شرکت فعال در زمینه تکنولوژی های دوربین به نام «Carephotonics» را تحت مالکیت خود در آورده بود. این کمپانی قبلا هم ماژول هایی با قابلیت زوم پنج و ده برابری برای شرکت هایی مانند اوپو توسعه داده بود.

بخش توسعه دوربین سامسونگ از سال 2003 شروع به طراحی ماژول های دوربین کرد؛ از دستاوردهای مهم این بخش می توان به توسعه اولین ماژول دوربین دوگانه مجهز به لرزش گیر و اولین دوربین موبایل مجهز به دریچه دیافراگم قابل تغییر در دنیا اشاره کرد.

آخرین دستاورد این بخش از یک سنسور با قابلیت زوم دو برابری اپتیکال به ضخامت شش میلی متر هم باریک تر است. ضخامت ماژول جدید تنها پنج میلیمتر است، یعنی می توان از آن بدون برجسته ساختن دوربین استفاده کرد. سوال اصلی اینجاست که آیا این سیستم را در گلکسی نوت 10 مشاهده خواهیم کرد یا خیر. گفته شده چیدمان دوربین پرچمدار بعدی سامسونگ عمودی خواهد بود و ممکن است نوت 10 به ماژول جدید هم مجهز شود.

دوربین سامسونگ
تصویر افشا شده از این ماژول

اما افشاگری با نام کاربری «Universelce» مدعی شده نوآورانه ترین محصول سامسونگ در نیمه دوم 2019 نه گلکسی فولد خواهد بود و نه نوت 10؛ وی بدون اشاره به جزییات بیشتر صرفا عنوان کرده باید منتظر بمانیم.

اخیرا سامسونگ به معرفی تکنولوژی های جدید در گوشی های میان رده اش روی آورده؛ برای مثال اولین گوشی مجهز به صفحه نمایش Infinity O این شرکت نه یک پرچمدار، بلکه میان رده گلکسی A8s بود. علاوه بر این گلکسی A9 هم اولین موبایل در دنیا لقب گرفت که میزبان چهار دوربین پشت بدنه بود.

در نتیجه اصلا دور از ذهن نیست که سامسونگ از این تکنولوژی هم برای اولین بار در یکی از میان رده هایش استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی