ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رم مناسب برای ویندوز 10
تکنولوژی

رکورد سرعت حافظه رم DDR4 باز هم شکسته شد؛ ای دیتا دوباره در صدر جدول

دو شرکت بزرگ دنیای تکنولوژی یعنی ای دیتا (ADATA) و میکرون (Micron) به تازگی نبرد تنگاتنگی را برای حفظ صدر جدول سرعت حافظه های رم DDR4 آغاز کرده اند، رقابتی که البته برای کاربران عادی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

دو شرکت بزرگ دنیای تکنولوژی یعنی ای دیتا (ADATA) و میکرون (Micron) به تازگی نبرد تنگاتنگی را برای حفظ صدر جدول سرعت حافظه های رم DDR4 آغاز کرده اند، رقابتی که البته برای کاربران عادی و حتی گیمرها اهمیت چندانی ندارد و فقط برای کسب نام و نشان در جریان است. حالا در جدیدترین نتایج، ای دیتا توانسته رکورد اورکلاک رم را جابجا کند.

آزمایشگاه اورکلاک XPG ای دیتا موسوم به XOCL امروز توانست کیت رم Spectrix D60G RGB DDR4 را تا سرعت 5738 مگاهرتز اورکلاک کند. نتایج این تست توسط سایت مرجع HWBot تأیید شده و از این لینک قابل دسترسی است. جالب اینکه تا دو روز قبل هم صدر جدول فوق با رکورد 5608 مگاهرتز در اختیار ای دیتا بود، تا اینکه ماژول های رم شرکت میکرون توانستند با اورکلاک رم به رکورد 5726 مگاهرتز برسند و جای ای دیتا را بگیرند. بدین ترتیب طی کمتر از یک هفته حداقل سه بار شاهد شکسته شدن رکورد سرعت حافظه رم بودیم.

همان طور که می دانید این سطح از اورکلاک رم یا قطعات دیگر به سیستم خنک سازی بسیار پیشرفته ای نیاز دارد و گروه های حرفه ای معمولاً از نیتروژن مایع (LN2) برای این کار استفاده می کنند. استفاده از قطعات کامپیوتر در حالت اورکلاک شده به شکل دائم میسر نیست و تلاش هایی در این سطح فقط برای ثبت رکوردهای جدید انجام می شوند.

البته این رقابت بین شرکت ها و ثبت رکوردهای جدید، اهداف تبلیغاتی هم دارد. مثلاً میکرون در گزارش خود اعلام کرده کیت مورد استفاده در رکورد قبلی از چیپ های حافظه E-die استفاده می کند، یعنی همان چیپ هایی که در محصولات تجاری به دست مشتریان نهایی می رسند. ای دیتا هنوز مشخص نکرده که چیپ های حافظه B-die سامسونگ را به کار گرفته یا تأمین کننده دیگری را برای ساخت کیت Spectrix D60G پیدا کرده است.

با سه مرتبه شکسته شدن رکورد سرعت حافظه رم DDR4 طی یک هفته به نظر می رسد که رکورد جدید ای دیتا هم پایدار نباشد، ولی شرکتی که بتواند با اورکلاک رم از مرز 6000 مگاهرتز عبور کند حتماً در تاریخ اورکلاک ماندگار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی