ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات دیجیت
علمی

ربات جدید فورد کالاها را درب منازل تحویل می‌دهد [تماشا کنید]

شاید دفعه بعدی که راه رفتن یک ربات عجیب در خیابان را تماشا کنید با یک ربات حمل کننده کالا طرف باشید. این، تصور فورد از آینده ربات ها است و در پروژه ای تحقیقاتی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

شاید دفعه بعدی که راه رفتن یک ربات عجیب در خیابان را تماشا کنید با یک ربات حمل کننده کالا طرف باشید. این، تصور فورد از آینده ربات ها است و در پروژه ای تحقیقاتی در تلاش است که ماشین های خودران را در کنار ربات ها به کار گیرد.

ربات حمل و نقل جدید فورد به نام «دیجیت» می تواند روی دو پای خود راه برود و مشابه با انسان کالاها را با دو دست از روی زمین بلند کند. دیجیت که با همکاری استارتاپ Agility Robotics توسعه یافته در حدود 1.5 متر ارتفاع دارد و به حسگرهایی در سر خود مجهز شده است.

آن طور که در ایده فورد نشان داده می شود ربات دیجیت در پشت یک ماشین خودران قرار گرفته و با رسیدن خودرو به مقصد، مشابه با ربات های اپیزود اول جنگ ستارگان از درب صندوق پیاده می شود. در نهایت ربات مرحله نهایی ارسال کالا را انجام داده و بدون دخالت انسان بسته بار را تحویل را می دهد.

دیجیت می تواند بسته هایی به وزن حدود 18 کیلوگرم را حمل کند، از پله ها بالا یا پایین برود و یا از زمین های ناهموار عبور کند. اطلاعات مورد نیاز برای طی مسیر از خودرو تا مقصد هم از طریق ماشین خودران و به صورت بیسیم در اختیارش قرار می گیرد. در این مدت ربات دیجیت و خودرو با یکدیگر همکاری می کنند تا بهینه ترین مسیر طی شود.

فورد اما هنوز برنامه مشخصی برای راه اندازی سرویس نقل و انتقال کالا با ربات ها ندارد. البته به نظر می رسد تا به راه افتادن این ربات ها در پیاده رو برخی کشورها فاصله چندانی نداشته باشیم چرا که مدتی قبل تعدادی از ایالت های آمریکا از جمله واشینگتن اجازه حرکت ربات ها در پیاده روها را صادر کردند.

فورد همچنین پیش از این از ربات Survival در یک کارخانه و نیز  یک سبد چرخ دار فروشگاهی با سیستم ترمز خودکار رونمایی کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۳ خرداد ۱۳۹۸

    خدایی چنین چیزی بیاد دم در شما فرار نمیکنید ؟? ?

مطالب پیشنهادی