ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

افزایش ۹.۵ درصدی قیمت CNG از اول خرداد 98

گاز طبیعی متراکم (Compressed Natural Gas) یا همان CNG جایگزین خوبی برای بنزین و حتی گازوئیل است. با استفاده از این سوخت آسیب کمتری به محیط‌ زیست وارد می‌شود. ‏ CNG همان گاز طبیعی است که ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

گاز طبیعی متراکم (Compressed Natural Gas) یا همان CNG جایگزین خوبی برای بنزین و حتی گازوئیل است. با استفاده از این سوخت آسیب کمتری به محیط‌ زیست وارد می‌شود.
‏ CNG همان گاز طبیعی است که ما روزانه آن را در خانه و محل کار خود یا کارخانجات با فشار پایین استفاده می‌ کنیم. بدیهی است ذخیره سازی گاز در چنین فشاری، به واسطه حجم زیاد مورد نیاز به صرفه نیست.
از طرفی به خاطر تراکم کم آن در صورت استفاده در خودرو زمان‌های تجدید سوخت‌گیری فوق‌العاده کوتاه خواهد شد. بنابراین در صورتی که گاز طبیعی (NG) تا فشار حدود psi 3600 متراکم گردد، ما CNG خواهیم داشت.

هیئت وزیران در جلسه دوازدهم اسفندماه افزایش قیمت CNG از 414 تومان در متر مکعب به 453.2 تومان در متر مکعب را مصوب کرده بود و این مصوبه در تاریخ بیست و پنجم اسفندماه به وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و سازمان برنامه بودجه کشور ابلاغ شد.
همچنین آیین‌نامه اجرایی این مصوبه در روزهای ابتدایی سال جاری تدوین شده و فروردین ماه، جهت اجرا در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس از ساعت 24 امشب (شروع اول خرداد 98) قیمت CNG به ازای هر متر مکعب از 414 تومان به 453.2 تومان افزایش می یابد.
از آنجایی که فروش گاز CNG‌ در جایگاه‌های سوخت بر اساس واحد کیلوگرم انجام می شود، با تبدیل واحدها و بر مبنای مصوبه هیئت وزیران، قیمت فروش هر کیلوگرم سوخت CNG که هم اکنون 6000 ریال است، از ساعت 24 امشب به 6568 ریال افزایش می یابد.

قیمت CNG

طبق مصوبه هیئت وزیران، منابع حاصل از قیمت CNG به عنوان منابع مالی شرکت ملی گاز ایران محسوب شده و در راستای ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه‌سوز، هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه CNG و ایجاد بستر لازم جهت اتصال سامانه هوشمند جایگاه های سوخت به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران و سامانه اطلاعات خودروهای گازسوز، هزینه خواهد شد.
هوشمند سازی کسب و کار با استفاده از نرم افزارها، زیرساخت ها و ابزارها و فرآیندهای بهینه، دسترسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات را برای بهینه کردن تصمیمات و عملکرد فراهم می کند. هوشمند سازی جایگاه های CNG نتایجی همچون تصمیم گیری بهتر و سریع تر بهبود خدمات و افزایش بهره وری توسعه و رشد صنعت CNG را به دنبال خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مجید
    مجید | ۳ خرداد ۱۳۹۸

    دولت تدبیر و امید البته به گرانی و دزدی و اختلاس
    باز برید تکرار کنید!

  • herogame
    herogame | ۲ خرداد ۱۳۹۸

    هیچ حساب کتابی نداره 4 نفر نشستن گفتن از فردا گاز گرون شه ? حالا بعدش چی میشه دیگه مهم نیست فقط تا همینجا مغزشون کار میکنه

  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۲ خرداد ۱۳۹۸

    اون 2.5 میلیون وام و که یادتونه برای گاز سوز کردن خودرو...اینجوری جبران میشه ?

    • Javad-Rkh
      Javad-Rkh | ۲ خرداد ۱۳۹۸

      خخخخخخخ، خیلی خوب بود

مطالب پیشنهادی