ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دونالد ترامپ با تهدید دانستن خودروهای وارداتی صدای ژاپنی ها را در آورد

وزارت بازرگانی ایالات متحده اخیرا نتایج تحقیقات خود در زمینه بررسی آثار واردات خودرو و قطعات خودرویی به این کشور را منتشر کرده است. طبق گزارش این وزارت واردات مرتبط با صنایع خودرویی از دهه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

وزارت بازرگانی ایالات متحده اخیرا نتایج تحقیقات خود در زمینه بررسی آثار واردات خودرو و قطعات خودرویی به این کشور را منتشر کرده است. طبق گزارش این وزارت واردات مرتبط با صنایع خودرویی از دهه 80 میلادی باعث تهدید امنیت ملی ایالات متحده شده، چرا که شرکت های خارجی بخشی از سهم کمپانی ها و خودروسازان آمریکایی را تصاحب کرده اند.

حال خبر می رسد دونالد ترامپ نتایج این تحقیق را به رسمیت شناخته و خود را برای اتخاذ تصمیماتی جدید آماده می کند.

در پاسخ به این امر جمعی از خودروسازان ژاپن واکنش نشان داده و نسبت به تهدید دانستن اتومبیل ها و قطعات وارداتی از سوی ترامپ، ابراز تاسف کرده اند. در بیانیه ای که انجمن خودروسازان ژاپن – شامل تویوتا، نیسان، هوندا، میتسوبیشی، مزدا، سوزوکی، کاوازاکی، یاماها، سوبارو و چند برند دیگر – منتشر نموده، آکیو تویودا به عنوان مدیر این انجمن نتیجه گیری رئیس جمهور ایالات متحده را نگران کننده توصیف نموده است.

آقای تویودا در این باره گفته:

از شنیدن این پیام که سرمایه گذاری ها و ایجاد اشتغال بلند مدت ما در ایالات متحده با استقبال روبرو نشده، متاثر هستیم. به عنوان رییس هیئت مدیره، من از این تصمیم بسیار ناراحت شدم.

مدیرعامل شرکت تویوتا در ادامه صحبت های خود افزوده:

هر گونه اقدامات محدود کننده تجاری، اثرات مخربی بر صنعت خودرو و اقتصاد آمریکا خواهد گذاشت، زیرا این مساله نه تنها باعث متضرر شدن مشتریان این کشور می شود، بلکه به شکلی بدتر میزان رقابت پذیری خودروهای تولید ایالات متحده را در جهان کاهش داده و از سرمایه گذاری های بیشتر شرکت [تویوتا] در این کشور جلوگیری می کند.

به گفته انجمن خودروسازان ژاپن، فعالیت برندهای ژاپنی در آمریکا به طور مستقیم 93 هزار شغل ایجاد می کند. برخی معتقدند تهدیدات اخیر دونالد ترامپ در تصمیم تویوتا مبنی بر سرمایه گذاری اضافی 3 میلیارد دلاری در یک دوره پنج ساله در ایالات متحده بی تاثیر نبوده است.

احتمالا در جریان هستید که ترامپ خواهان کاهش تعداد اتومبیل های وارداتی به خاک کشور خود است؛ وی این کار را برای سرمایه گذاری، تحقیق و توسعه خودروسازان داخلی مفید می داند.

836f0b4d-president-trump

به گزارش بلومبرگ، کاخ سفید مهلت 180 روزه ای را برای مذاکره و توافق با ژاپن، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای بزرگ صادر کننده خودرو تعیین کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohammadali_aa
    mohammadali_aa | ۳ خرداد ۱۳۹۸

    اینم کصخله ها

  • molavy
    molavy | ۳ خرداد ۱۳۹۸

    همیشه شعبون یک بار هم رمضون
    همیشه ایران تحریم میشد
    ژاپنی ها هم منتظر باشید حالا
    کل جهان تحریم میشه کم کم

مطالب پیشنهادی