ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوپلکس
تکنولوژی

بسیاری از تماس های گوگل دوپلکس از سوی مردم واقعی هستند نه هوش مصنوعی

گوگل دوپلکس نخستین بار در کنفرانس I/O 2018 رونمایی شد؛ جایی که غول موتورهای جستجو نشان داد که دستیار هوشمندش «گوگل اسیستنت» چطور می‌تواند مثل یک آدم واقعی با یک رستوران یا هتل تماس گرفته ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

گوگل دوپلکس نخستین بار در کنفرانس I/O 2018 رونمایی شد؛ جایی که غول موتورهای جستجو نشان داد که دستیار هوشمندش «گوگل اسیستنت» چطور می‌تواند مثل یک آدم واقعی با یک رستوران یا هتل تماس گرفته و برای شما جا رزرو کند.

این سیستم هوش مصنوعی پیشرفته مدتیست که کار خود را در تعدادی از ایالت‌های آمریکا آغاز کرده، اما حالا خبر عجیبی از سوی آن به گوش می‌رسد. گوگل در مصاحبه‌ای که اخیرا با نشریه نیویورک تایمز داشته اعتراف کرده که هنوز بعضی مکالمات که گمان می‌رود از سوی دوپلکس باشند از طرف انسان‌های واقعی برقرار می‌شوند.

به ادعای گوگل تماس‌ نیروهای انسانی فقط شامل 25 درصد از تمام مکالمات می‌شوند و الباقی همه از سوی دستیار هوشمند اسیستنت هستند. همچنین فقط 15 درصد از کل تماس‌ها نیاز به مداخله انسانی دارند که آمار خوب و قابل قبولی به نظر می‌رسد.

به ادعای گوگل تماس‌ نیروهای انسانی فقط شامل 25 درصد از مکالمات می‌شوند

اما نتایج تستی که نیویورک تایمز در گزارش خود آورده مؤید این موضوع نیستند. به گزارش این نشریه آمریکایی سه مورد از چهار تماس برقرار شده از سوی دوپلکس تنها با دخالت انسان به سرانجام رسیده‌اند. این یعنی هوش مصنوعی گوگل هنوز برای انجام وظیفه‌اش کاملا آماده نیست و هنوز جای کار و پیشرفت دارد.

شکی نیست که همچنان دلایل زیادی برای اتکا به نیروی انسانی در مکالمات دوپلکس وجود دارند. دلیل اول این که ظاهرا دوپلکس متوجه نبود امکان رزرو در رستوران‌ها نمی‌شود. نکته بعد این که سیستم مذکور همچنان باید در تماس‌های تمرینی بیشتری شرکت داشته باشد تا بتواند از پس هر موقعیتی برآید. از همه مهم‌تر، گوگل می‌‌خواهد با کسب و کارها برخورد معقول و محترمانه‌ای داشته باشد و این در حالیست که برخورد دوپلکس تا بدین جای کار بیشتر «محتاطانه» بوده تا چیزی دیگر.

با این اوصاف، مسلم است که دوپلکس هنوز جای کار زیادی دارد تا بتوان روی این هوش مصنوعی به اندازه یک انسان واقعی حساب باز کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی