ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

راهکار استارتاپ چارچرخ برای رفع مشکل امداد خودروهای غیر مجاز

احتمالا تاکنون با تلفن های تبلیغاتی مربوط به فروش کارت امداد جاده ای مواجه شده اید و یا از تلویزیون و رادیو  اخبار حوادث مربوط به امدادخودروهای غیر مجاز در سطح جاده ها را شنیده ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

احتمالا تاکنون با تلفن های تبلیغاتی مربوط به فروش کارت امداد جاده ای مواجه شده اید و یا از تلویزیون و رادیو  اخبار حوادث مربوط به امدادخودروهای غیر مجاز در سطح جاده ها را شنیده اید. با این حال جالب است بدانید که تاکنون راهکار موثری برای ساماندهی مکانیک های سیار یا خودروهای امدادی متفرقه اندیشیده نشده است و این معضل همچنان به شکل جدی در شهرها و جاده های کشورمان ادامه دارد.

حالا اما یک شرکت استارتاپی به نام چارچرخ تصمیم گرفته است که با ورود به بازار پر چالش تعمیرات و امداد جاده ای، شانس خود را برای بهبود این رویه بیازماید. از چار چرخ در واقع قرار است به عنوان یک واسطه بین مالکین خودروها و رانندگان امدادی فعالیت نماید و ضمن کنترل کیفیت و ارائه آموزش های لازم به رانندگان امدادی، امکان دریافت خدمات با کیفیت و امن را در کمترین زمان ممکن برای رانندگان نیازمند به امداد خودرو، فراهم آورد.

چارچرخ

شیوه کار چارچرخ در ابعاد کلان، چیزی شبیه به رویه کار تاکسی های اینترنتی است، با این تفاوت که چهارچرخ به مراتب وظیفه ای خطیر تر از تاکسی های اینترنتی را بر عهده گرفته و از همین رو نیز با احتیاط بیشتری نسبت به استخدام رانندگان و گسترش ناوگان امدادی خود گام بر می دارد.

مدیران این استارتاپ که جمعی از جوانان فارغ التحصیل از دانشگاه های خوب تهران هستند، امیدوارند که چارچرخ بتواند در کنار بازار سنتی قرار گرفته و روند خدمت رسانی را به واسطه تکنولوژی، بهبود ببخشد. به گفته ایشان، عضویت رانندگان امدادی در سامانه چارچرخ طبیعتا مزایای قابل توجهی را برای ایشان به همراه دارد که افزایش درآمد ناشی از افزایش تعداد تماس ها و دریافت مجوز فعالیت و بدست آوردن اطلاعات به روز و آموزش های حرفه ای، چند مورد از این مزایاست.

چارچرخ

برای رانندگانی که در شرایط سخت با نقص فنی مواجه شده اند نیز، استفاده از خدمات یک شرکت دارای مجوز با کنترل کیفی، منطقی تر از پذیرفتن ریسک تماس با افراد متفرقه به نظر می رسد. از این رو می توان تصور کرد که چارچرخ در ایده اولیه از شانس بالایی برای موفقیت برخوردار است.

این استارتاپ به غیر از امداد خودروها، دایره فعالیت خود را به مراکز تعمیرگاهی خودرو (تعمیرگاه های سطح شهر) نیز گسترش داده است تا امداد چارچرخ در نهایت خودروهای معیوب را در اختیار مکانیک های مجرب و تحت نظارت سیستم کنترل کیفی چارچرخ قرار دهند. بدین ترتیب شائبه هماهنگ بودن امداد خودروها با مکانیکی ها و مسائل حاشیه ای مربوط به آن ها که منجر به نارضایتی مصرف کنندگان می شود، در چنین فرایندی کاهش می یابد.

چارچرخ فعالیت تبلیغاتی خود را از شهر تهران با حدود 150 امداد خودرو آغاز کرده است و حالا اپلیکیشن این استارتاپ از طریق گوگل کروم و کافه بازار قابل دریافت است. همچنین به زودی اپلیکشن IOS نیز ارائه خواهد شد و البته وب سایت مربوطه نیز به نشانی www.4charkhapp.ir برای مراجعین در دسترس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی