ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صحبت های عجیب و متناقض ترامپ در مورد تحریم هواوی

طی روزهای اخیر شاهد حمله همه جانبه دولت آمریکا به هواوی بودیم، تا جایی که شرکت های بزرگی مثل گوگل، هلدینگ انگلیسی ARM و حتی انجمن SD هم با غول تکنولوژی چین قطع همکاری کردند. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

طی روزهای اخیر شاهد حمله همه جانبه دولت آمریکا به هواوی بودیم، تا جایی که شرکت های بزرگی مثل گوگل، هلدینگ انگلیسی ARM و حتی انجمن SD هم با غول تکنولوژی چین قطع همکاری کردند. حالا رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران تلاش کرده تا دلیل دشمنی اش با هواوی را توضیح دهد؛ توضیحاتی که حتی رسانه های آمریکایی را هم قانع نکرده است.

ترامپ در رویداد خبری با گروه های کشاورزی که عصر پنجشنبه برگزار شد، به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد هواوی اینگونه پاسخ می دهد:

هواوی خیلی خطرناک است. به اقدامات آنها از منظر امنیتی و نظامی نگاه کنید، خیلی خطرناک هستند. البته شاید بتوان این شرکت را هم در قرارداد تجاری [با چین] وارد کرد. اگر به توافق برسیم، به نظرم هواوی هم می تواند بخشی از این توافق تجاری باشد.

به راحتی می توان تناقض را در صحبت های ترامپ تشخیص داد. او از طرفی می گوید محدودیت های هواوی به خاطر نگرانی های امنیتی وضع شده، و از طرفی مدعیست ادامه همکاری با هواوی را می توان در چارچوب توافق تجاری با چین گنجاند. صحبت های ترامپ تنها در صورتی با عقل جور در می آید که تهدید امنیتی هواوی را صرفاً بهانه ای پوچ و توخالی بدانیم.

ادعای نادرست ترامپ، اعتبار نهادهای اطلاعاتی آمریکا را زیر سؤال می برد

در واقع شما نمی توانید تهدید امنیتی را با قرارداد تجاری رفع کنید، چون [طبق ادعای ترامپ] نهادهای جاسوسی دولت چین پس از قرارداد تجاری هم به فعالیت خود ادامه می دهند و اطلاعات ارزشمند آمریکایی ها را از طریق تجهیزات هواوی به سرقت می برند، حتی اگر از آنها خواهش کنید که این کار را انجام ندهند. اگر ادعای تهدید امنیتی هواوی صرفاً به عنوان اهرم فشار در توافق تجاری با چین مطرح شده باشد که اوضاع بدتر از قبل می شود. ترامپ با این کار و ارائه اطلاعات غلط، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا را از اعتبار ساقط می کند، نهادهایی که همین حالا هم آن اعتبار سابق را ندارند.

در هر صورت سؤالات زیادی بی جواب مانده اند؛ مثلاً اینکه چرا فقط هواوی تهدید امنیتی محسوب می شود و شرکت های بزرگ دیگری مثل لنوو یا DJI که نقش بزرگی در حوزه تکنولوژی آمریکا دارند، از این اتهامات مبرا هستند؛ یا اینکه وقتی هواوی گوشی هایش را در آمریکا عرضه نمی کند، چرا باید از قطعات و فناوری های روز محروم شود. باید دید جنگ تجاری واشنگتن و پکن چه سرانجامی را برای شرکت های چینی رقم می زند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ خرداد ۱۳۹۸

    ترامپ کارش رو خوب بلده? ?

  • Ali PUNKER
    Ali PUNKER | ۴ خرداد ۱۳۹۸

    فاشیسم آمریکایی که میگن یعنی این... به عصر نژادپرستی مدرن خوش اومدید!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی