ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2019-renault-arkana (6)
خودرو

جایگزین ارزان قیمت ب ام و X4؛ نسخه نهایی رنو آرکانا در روسیه رونمایی شد

اوایل شهریورماه گذشته بود که کمپانی رنو از نخستین کراس اوور کوپه خود با نام آرکانا (Arkana) در نمایشگاه خودروی مسکو رونمایی کرد. این خودرو اگر چه در قامت یک مدل مفهومی رونمایی شد، اما ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

اوایل شهریورماه گذشته بود که کمپانی رنو از نخستین کراس اوور کوپه خود با نام آرکانا (Arkana) در نمایشگاه خودروی مسکو رونمایی کرد. این خودرو اگر چه در قامت یک مدل مفهومی رونمایی شد، اما فرانسوی ها در زمان معرفی از تولید آن با کمترین تغییرات خبر دادند. حال با گذشت چند ماه، پرده ها از نسخه نهایی آرکانا کنار رفته و چهره خیابانی این کراس اوور کوپه در روسیه برای همه نمایان شده است.

2019-renault-arkana (1)

رنو آرکانا را می توان جایگزینی ارزان قیمت ب ام و X4 و مرسدس بنز GLC کوپه دانست. همانطور که رنو قول داده بود، نسخه تولیدی آرکانا تا حد بسیار زیادی به مدل مفهومی وفادار باقی مانده؛ چرا که تفاوت های اصلی این دو تنها به مواردی جنس جلوپنجره و شکل آینه ها و تعداد خروجی های اگزوز محدود می شود.

renault-arkana concept
نسخه کانسپت آرکانا
2019-renault-arkana (2)
نسخه تولیدی آرکانا
renault-arkana concept 2
نسخه کانسپت آرکانا
2019-renault-arkana (12)
نسخه تولیدی آرکانا

در داخل کابین آرکانا شاهد اجزایی که از مدل مختلف رنو و داچیا به امانت گرفته شده اند، هستیم. نمایشگر 8 اینچی لمسی، سیستم تهویه مطبوع خودکار تک ناحیه ای، صندلی های گرم شونده و سنسورهای پارک برخی از تجهیزات استاندارد آرکانا به شمار می روند.

2019-renault-arkana (19)

این کراس اوور خوش استیل فضای کافی برای حمل پنج سرنشین را فراهم می کند. حجم صندوق عقب 508 لیتر اعلام شده که در صورت خواباندن صندلی های عقب این رقم به 1333 لیتر افزایش می یابد.

به اعتقاد رنو، در آرکانا تعادل بی نظیری بین توانایی هایی حرکتی یک خودروی سدان و کاراکتر جسور مدلی شاسی بلند ایجاد شده است. این خودرو در مقایسه با دیگر کراس اوورهای رنو، از 55 درصد اجزای جدید در شاسی خود بهره می برد و اولین مدل کمپانی است که با موتور 1.3 لیتری توربو در روسیه عرضه می شود.

2019-renault-arkana (8)

موتور فوق 150 اسب بخار قدرت داشته و در همکاری با گیربکس CVT X-Tronic آرکانا را به حرکت در می آورد. این خودرو با سیستم انتقال قدرت هوشمند به هر چهار چرخ قابل سفارش است. سه حالت رانندگی 2WD، Auto و Lock این آپشن را همراهی می کنند.

2019-renault-arkana (26)

در کنار موتور 1.3 لیتری توربو، رنو جدیدترین کراس اوور خود را با یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی نیز در روسیه به فروش می رساند. این موتور هم 115 اسب بخار قدرت دارد.

در آغاز عرضه در پهناورترین کشور جهان، خودروساز فرانسوی نسخه Edition One آرکانا را معرفی کرده است. این نسخه دارای چراغ های اصلی LED (هم در جلو و هم در عقب)، اجزای کرومی بیشتر در بدنه و رینگ های 17 اینچی با رنگ آمیز دوگانه بوده و برای مدل پایه دیفرانسیل جلوی آن قیمتی برابر با 1,419,990 (معادل تقریبا 22 هزار دلار) تعیین شده است.

2019-renault-arkana (9)

ناگفته نماند پس از روسیه، رنو بزودی آرکانا را در سایر بازارها نیز عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی