ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با اجرا روی ۱۰۰ میلیون دستگاه، KaiOS حالا سومین سیستم عامل محبوب موبایل است

چند سالی است که سیستم عامل KaiOS توانسته تکانی به بازار فیچرفون‌ها بدهد. سال گذشته گوگل با سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری اپلیکیشن‌های جستجو (Search)، نقشه‌ (Maps) و دستیارش (Assistant) را به این پلتفرم آورد و حالا ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

چند سالی است که سیستم عامل KaiOS توانسته تکانی به بازار فیچرفون‌ها بدهد. سال گذشته گوگل با سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری اپلیکیشن‌های جستجو (Search)، نقشه‌ (Maps) و دستیارش (Assistant) را به این پلتفرم آورد و حالا با توجه به اطلاعات منتشر شده، Kai دوباره توانسته‌ای سرمایه‌ای ۵۰ میلیون دلاری جمع‌آوری کند.

این سرمایه که توسط دو کمپانی گوگل و تی‌سی‌ال تامین شده، هدفش گسترش بازار KaiOS و عرضه فیچرفون‌هایی با این سیستم عامل در کشورهای بیشتر است. KaiOS به لطف همکاری با کمپانی‌های بزرگی مثل گوگل، فیسبوک و کوالوم و البته به‌خاطر عرضه در آفریقا توانست سال ۲۰۱۸ را با رشد بزرگی پشت‌سر بگذراند.

فیچرفون

آخرین گزارشات نشان می‌دهند که تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون فیچرفون KaiOS به فروش رفته که با این حساب، سیستم عامل کمپانی Kai حالا سومین سیستم عامل محبوب گوشی‌ها به‌شمار می‌رود. بد نیست بدانید گزارش قبلی مربوط به سه ماه پیش بود که خبر از فروش ۸۵ میلیونی فیچرفون‌های KaiOS می‌داد؛ ۱۵ میلیون گوشی در سه ماه رقم قابل توجهی است.

فیچرفون‌ها در واقع گوشی‌هایی هستند که نسبت به موبایل‌های ساده قابلیت‌های بیشتری دارند اما از اسمارت‌فون‌ها ضعیف‌تر هستند. این گوشی‌ها از جی‌پی‌اس، اینترنت 4G و اپلیکیشن‌های HTML 5 پشتیبانی می‌کنند ولی به‌ اندازه تلفن‌های هوشمند کاربردی نیستند. همین نبود امکانات زیاد هم باعث شده تا این تلفن‌ها با قیمت‌های بسیار پایینی به فروش برسند.

از جمله فیچورفون‌های معروف که سیستم عامل KaiOS را به اجرا در می‌آورند می‌توان به «موبایل موزی» 8110 نوکیا اشاره کرد. این موبایل اندک خمیده، از همان طراحی کشویی سابق برای پاسخ دادن به تماس های تلفنی بهره می برد و مجددا در دو رنگ مشکی و زرد قناری تولید شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی