ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه تازه بوش؛ توسعه سنسورهای مخصوص خودروهای پرنده و تاکسی های هوایی

در حال حاضر شرکت های مختلفی در حال توسعه تاکسی های پرنده هستند. از جمله این شرکت ها می توان به بویینگ و ایرباس به عنوان بزرگ ترین شرکت های هواپیما سازی در جهان، اوبر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

در حال حاضر شرکت های مختلفی در حال توسعه تاکسی های پرنده هستند. از جمله این شرکت ها می توان به بویینگ و ایرباس به عنوان بزرگ ترین شرکت های هواپیما سازی در جهان، اوبر به عنوان شرکت ارائه کننده خدمات تاکسیرانی و استارتاپ آلمانی لیلیوم اشاره کرد. به همین دلیل شرکت بوش آلمان که سابقه طولانی در ساخت سنسورهای مورد نیاز صنایع مختلف را دارد به دنبال عرضه سنسورهایی برای این وسایل نقلیه کاملا متفاوت است.

این شرکت با سابقه اعلام کرده است که فن آوری ها به کار رفته در صنایع و وسایل نقلیه هوایی خودکار بسیار گران قیمت و بزرگ هستند و به همین دلیل بوش قصد دارد که کیتی از سنسورهایی را عرضه کند که پیش از این به عنوان حسگر در صنعت خودروسازی استفاده می شدند. این کیت به طور مناسبی برای وسایل نقلیه پروازی توسعه پیدا کرده است.

dt-ces-bosch-sensor-2-700x467-c

بوش اعلام کرده است که این واحد کنترلی قابلیت استفاده به صورت جهانی را داشته و شامل ده ها سنسور الکترومکانیکی موسوم به MEMS است که می توانند در هر نوع وسیله پروازی استفاده شوند.. سنسورهای شتاب مقدار حرکت هواپیما را اندازه می گیرند. سنسور سرعت زاویه حمله را اندازه گیری خواهد کرد. سنسور دارای میدان مغناطیسی نیز به عنوان نشان دهنده جهت استفاده خواهد شد. سنسورهای فشار نیز به اندازه گیری فشار هوا و محاسبه ارتفاع و سرعت وسیله پروازی خواهند پرداخت.

مطابق با اعلام بوش هزینه این بسته سنسورها بسیار ارزان تر از سنسورهای فعلی استفاده شده در صنایع هوایی خواهد بود. البته بوش هنوز قیمت نهایی سنسورهای مذکور را اعلام نکرده است. کمپانی آلمانی مذکور در حال حاضر شریک تجاری استفاده کننده از این سنسورها را فاش نکرده و تنها به امکان استفاده از این سنسورها با توجه به مقرون به صرفه بودن آن و استفاده همگانیشان تاکید داشته است.

بوش

چند سال پیش بوش با همکاری شرکت دایملر به عنوان شرکت مادر مرسدس بنز تاکسی های خودران آزمایشی ای را در سن خوزه آمریکا توسعه دادند. این فن آوری امکان پیش بینی سیستم رانندگی خودران را فراهم می کند. با توجه به این پروژه به نظر می رسد که برخی از سنسورها و فن آوری های استفاده شده در این پروژه راه خود را به تاکسی های پرنده خودران باز خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی