ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وان پلاس 7
تکنولوژی

زوم اپتیکال دوربین وان پلاس 7 پرو واقعا سه برابر نیست

به نظر اتفاقی که در وان پلاس 5 رخ داده بود در حال تکرار شدن است. اگر یادتان باشد در آن دستگاه هم وان پلاس مدعی زوم 2 برابری اپتیکال شده بود اما مدتی بعد ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

به نظر اتفاقی که در وان پلاس 5 رخ داده بود در حال تکرار شدن است. اگر یادتان باشد در آن دستگاه هم وان پلاس مدعی زوم 2 برابری اپتیکال شده بود اما مدتی بعد معلوم شد زوم اپتیکال آن تلفن 1.6 برابر بوده و مابقی به کمک بریدن تصویر حاصل می شد. حالا به نظر می رسد وان پلاس 7 پرو هم از حقه مشابهی بهره می برد.

بررسی های دقیق وبسایت Android Police نشان داده اند زوم اپتیکال دوربین وان پلاس 7 پرو در واقع 3 برابر نیست، در عوض بزرگنمایی اپتیکال 2.2 برابر بوده و مابقی به کمک کراپ تصویر حاصل می شود؛ البته همچنان از زوم دیجیتال خبری نیست و به همین علت است که کیفیت تصاویر دچار افت نمی شود.

زوم اپتیکال این موبایل تنها 2.2 برابر است 

به گفته متخصصین این وبسایت سنسور لنز تله فوتوی این موبایل 13 مگاپیکسلی است اما کیفیت تصاویر خروجی آن از هشت مگاپیکسل فراتر نمی رود؛ علت هم این است که دستگاه 6 مگاپیکسل را برای رسیدن به زوم سه برابری کراپ می کند.

روشی که ای افراد از آن برای فهمیدن این راهکار بهره بردند نیز ساده است: دستگاه برای حالت عکاسی پرتره از همین لنز تله فوتو استفاده می کند، اما علاوه بر اینکه کیفیت تصاویر خروجی در این حالت 13 مگاپیکسل است، محدوده دید آن هم از حالت زوم سه برابری بازتر و حدودا 2.2 برابر است.

وان پلاس 7

یعنی در واقعیت فاصله کانونی این لنز به جای 78 میلی متری که وان پلاس تبلیغش را کرده بود از 57 میلی متر فراتر نمیرود که اختلاف معنا داریست. از نظر عموم مردم شاید اینکه زوم سه برابری از طریق قربانی کردن چند مگاپیکسل حاصل می شود اهمیت چندانی نداشته باشد، اما از دید عکاسان این بدان معناست که زوایا و پرسپکتیو در دو حالت پرتره (با زوم 2.2 برابری) و زوم سه برابری تفاوتی نخواهند داشت.

وقتی وبسایت Android Police در این باره از وان پلاس پرسید شرکت چینی اعلام کرد:

وان پلاس 7 پرو دارای قابلیت زوم سه برابری بدون افت کیفیت و بدون استفاده از زوم دیجیتال است. لنز تله فوتوی این موبایل دو کاربرد اصلی دارد که یکی زوم 3 برابریست که در آن از 8 مگاپیکسل ظرفیت سنسور استفاده می کند و دیگری حالت پرتره است که در آن از ظرفیت کامل و 13 مگاپیکسلی سنسور بهره می برد.

در نتیجه زوم اپتیکال وان پلاس 7 پرو واقعا 3 برابر نیست و وان پلاس هم این موضوع را تایید می کند. همانطور که قبلا گفته شد این موضوع برای بسیاری از کاربران قابل لمس نخواهد بود اما بهتر است اگر به زوم سه برابری اپتیکال اهمیت زیادی می دهید قبل از خرید این نکته را مد نظر داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Bardia Ath
    Bardia Ath | ۴ خرداد ۱۳۹۸

    باز خوبه خودش هم اقرار کرد

  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۴ خرداد ۱۳۹۸

    همیشه یه چیز برا فاش شدن دارن این چینیا

  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۴ خرداد ۱۳۹۸

    ای ناقلا

مطالب پیشنهادی