ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قطار مگلو
تکنولوژی

سریع ترین قطار مگلو چین با سرعت 600 کیلومتر بر ساعت معرفی شد

بزرگترین شرکت سازنده قطار در چین از یک نمونه آزمایشی قطار مگلو رونمایی کرد که می‌تواند تا سرعت 600 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این قطار که توسط شرکت دولتی CRRC ساخته شده، به مرحله تست ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

بزرگترین شرکت سازنده قطار در چین از یک نمونه آزمایشی قطار مگلو رونمایی کرد که می‌تواند تا سرعت 600 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این قطار که توسط شرکت دولتی CRRC ساخته شده، به مرحله تست رسیده و قرار است تا سال 2021 برای استفاده آماده شود.

این قطار می‌تواند با ماکزیمم سرعت 600 کیلومتر بر ساعت، مسافران را از پکن تا شانگهای تنها ظرف سه ساعت و نیم جابه جا کند در حالی که همین سفر با هواپیما 4 و نیم ساعت طول می‌کشد.

قطار جدید شرکت CRRC که از طراحی مگلو بهره می‌برد با استفاده از نیروی مغناطیسی روی ریل به حرکت در آمده و همین طراحی به آن اجازه می‌دهد که بر خلاف قطارهایی که با چرخ روی ریل حرکت می‌کنند، به چنین سرعتی دست پیدا کند. البته چین در حال حاضر هم سریعترین سرویس عملیاتی مگلو عملیاتی دنیا با ماکزیمم سرعت 431 کیلومتر بر ساعت را در اختیار دارد.

قطار مگلو

شرکت CRRC اولین بار این قطار مگلو را در سال 2015 معرفی کرده بود. پروژه عملیاتی که در جولای سال 2016 شروع شد، با همکاری قوی‌ترین مهندسان لوکوموتیو از 30 شرکت، مرکز تحقیقاتی و دانشگاه پیگیری می‌شود.

البته این قطار اولین مدلی نیست که می‌تواد به چنین سرعت‌هایی دست پیدا کند. در همان سال 2015 ژاپنی‌ها توانسته بودند با یک مدل از قطار مگلو رکورد سرعت حمل و نقل ریلی را با 603 کیلومتر بر ساعت به نام خود ثبت کنند. در حال حاضر هم این کشور روی ساخت یک ریل مگلو که شهرهای توکیو و ناگویا را به هم متصل می‌کند کار می‌کند. چنین ریلی امکان رسیدن به سرعت 505 کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند و قرار است در سال 2027 بهره‌برداری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Chris
    Chris | ۴ خرداد ۱۳۹۸

    مسیر پکن با شانگهای دو ساعته،لطفا اصلاح کنین.

مطالب پیشنهادی