ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اس اس دی ای دیتا
تکنولوژی

حافظه SSD جدید ای دیتا با نورپردازی RGB معرفی شد

وقتی کارایی بالا به اندازه کافی تأثیر گذار نباشد، نورپردازی RGB وارد میدان می شود. کمپانی ای دیتا رسماً از حافظه اس اس دی جدیدش با نام نسبتا طولانی Spectrix S40G RGB SSD رونمایی کرده که ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

وقتی کارایی بالا به اندازه کافی تأثیر گذار نباشد، نورپردازی RGB وارد میدان می شود. کمپانی ای دیتا رسماً از حافظه اس اس دی جدیدش با نام نسبتا طولانی Spectrix S40G RGB SSD رونمایی کرده که قابلیت های سری پرچمدار M.2-2280 PCIe 3.0 x4 را به همراه نورپردازی RGB در اختیار گیمرها قرار می دهد.

اس اس دی ای دیتا

این اس اس دی ها که در ظرفیت های 256 گیگابایت تا یک ترابایت در دسترس خواهند بود از کنترلرهای شرکت سیلیکون موشن و چیپ های حافظه 3D TLC NAND ساخت اینتل یا میکرون بهره می برند. به گفته ای دیتا، حافظه اس اس دی جدید آنها می تواند به حداکثر سرعت 3.5 و 3 گیگابایت بر ثانیه در خواندن و نوشتن ترتیبی اطلاعات برسد. سرعت عملیات تصادفی این حافظه هم در حالت خواندن و نوشتن برابر با 390 هزار و 380 هزار واحد IOPS می رسد.

اس اس دی ای دیتا

جدا از عملکرد بسیار بالا، یکی از قابلیت های کلیدی این اس اس دی نور پردازی RGB آن است که طبق گفته ای دیتا به کمک نرم افزار اختصاصی این شرکت کاملا قابل شخصی سازی خواهد بود؛ البته تعداد دقیق LED های مورد استفاده در آن اعلام نشده است.

این حافظه ها تا 5 سال توسط ای دیتا گارانتی شده اند

از منظر دوام هم سری جدید SSD ای دیتا تا 5 سال گارانتی شده و بسته به ظرفیتشان امکان نوشتن 160، 320 یا 640 ترابایت اطلاعات روی آن ها وجود دارد.

اس اس دی ای دیتا

در کل با توجه به مشخصات اعلام شده از سوی ای دیتا احتمالا عملکرد مدل XPG Spectrix S40 RGB بسیار مشابه مدل XPG Gammix S11 Pro/XPG SX8200 Pro این شرکت خواهد بود، با این تفاوت که مدل اخیر از نورپردازی RGB و صفحه دفع حرارت آلومینیومی جدید استفاده می کند.

اس اس دی ای دیتا
جدول مشخصات حافظه SSD جدید شرکت ای دیتا

اس اس دی جدید ای دیتا به زودی از طریق وبسایت این شرکت و آمازون در دسترس خواهند بود. قیمت گذاری آن ها هم به ترتیب 70، 100 و 190 دلار برای مدل های 256، 512 و یک ترابایتی اعلام شده. البته گفتنی است این قیمت ها در بازارهای مختلف اندکی اختلاف خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی