ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش اپل در چین
تکنولوژی

تعداد کاربران چینی که آیفون را کنار می گذارند رو به افزایش است

به نظر می رسد هر روزه تعداد بیشتری از کاربران چینی آیفون به گوشی های هواوی روی می آورند، طبق گزارش یکی از نشریه های چینی افت فروش اپل در چین نیز از نتایج جنگ ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

به نظر می رسد هر روزه تعداد بیشتری از کاربران چینی آیفون به گوشی های هواوی روی می آورند، طبق گزارش یکی از نشریه های چینی افت فروش اپل در چین نیز از نتایج جنگ تجاری آمریکا علیه هواوی و یک جنبش وطن پرستانه از سوی کاربران این کشور است.

شرکت های چینی برای خرید موبایل هواوی به کارمندانشان بن تخفیف می دهند

به گفته این مقاله پس از افزایش فشارهای ایالات متحده روی شرکت های چینی حرکت کاربران این کشور به سمت برندهای داخلی سریع تر شده است. یکی از کارمندان مخابرات دولتی چین در این باره می گوید:

وقتی تمام مدیران رده بالای شرکت از دستگاه های هواوی استفاده می کنند کمی خجالت آور است که آیفونتان را از جیب در آورید. علاوه بر این شرکت برای خرید موبایل های هواوی بن تخفیف نیز می دهد.

این حرکت ملی گرایانه پس از اینکه دونالد ترامپ هواوی را از خرید و استفاده از تجهیزات آمریکایی منع کرد شدت گرفت. این روزنامه چینی می گوید اقدام گوگل در راستای منع هواوی از استفاده اندروید خالی کردن زیر پای رقیب است.

طی این ماجرا اپل نیز در حال آسیب دیدن است، کما اینکه چین محل فروش درصد قابل توجهی از محصولات این شرکت است و غول تکنولوژی سالانه میلیاردها دلار از فروش آیفون در این کشور درآمد دارد.

فروش اپل در چین
افت سهام اپل در نتیجه اتفاقات اخیر

به تازگی جنبش های ضد اپل برای غول کوپرتینویی دردسر بیشتری آفریده اند زیرا در حال حاضر این شرکت با مشکلات حاصل از افت فروش آیفون دست و پنجه نرم می کند و سهامش هم طی ماه گذشته با 13 درصد افت رو به رو شده.

بنا بر گزارش شرکت سرمایه گذاری Goldman Sachs، اگر فروش اپل در چین ممنوع شود ممکن است درآمدهای این شرکت تا 29 درصد افت کند.

این اتفاقات به همراه جنگ تجاری آمریکا و چین باعث شده تحلیل کنندگان وال استریت پیش بینی هایشان از درآمد اپل را کاهش دهند، برای مثال Credit Suisse تخمین زده به ازای هر پنج درصد کاهش فروش اپل در چین، هر سهمش با افت 15 سنتی مواجه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۶ خرداد ۱۳۹۸

    هعی. اینم از مردم ما تا وقتی آیفون 10 رو با ارز دولتی میدادن همین مردم گرسنه برا ایفون صف کشیدن. خب چه میشه کرد مردمی که هویتشونو از دست دادن این میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی