ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پلی استیشن وی آر جدید در مدل‌های مختلف عرضه خواهد شد

در شرایطی که اکثر توجه‌ها به سمت پلی استیشن 5 جلب شده، نباید فراموش کرد که این کنسول نسل نهمی تنها محصولی نیست که مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد. سونی هم اکنون مشغول کار ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۳۱

در شرایطی که اکثر توجه‌ها به سمت پلی استیشن 5 جلب شده، نباید فراموش کرد که این کنسول نسل نهمی تنها محصولی نیست که مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد. سونی هم اکنون مشغول کار روی پلی استیشن وی آر جدید است تا بتواند خود را برای رقابتی بزرگتر آماده کند.

دومینیک مالینسون، مدیر ارشد بخش تحقیق و توسعه پلی استیشن، طی مصاحبه‌ اخیرش با وبسایت VentureBeat درباره پلی استیشن وی آر جدید و مدل‌های مختلف آن صحبت کرد. مالینسون ارزش خاصی برای هدست واقعیت مجازی بدون سیم قائل است و عقیده دارد هدست‌های سیم دار می‌تواند برای کاربران غیر حرفه‌ای دردسر ساز شود.

مالینسون پیرامون این موضوع گفت: «برای مثال، درباره [مدل] بدون سیم صحبت کردم. یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد این است که سیم را حذف و وایرلس را جایگزین آن کنیم. و سپس، می‌توانید در محیط وسیع تری حرکت کنید. پس می‌توان یک مدل ابتدایی و یک مدل پیشرفته تر داشت. این کار را [به نوعی] با پلی استیشن 4 انجام دادیم و اکنون می‌توان با پلی استیشن وی آر انجام داد.

پلی استیشن وی آر

مدیر ارشد بخش تحقیق و توسعه پلی استیشن در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره ردیابی چشم و بهبودهایی صحبت کرد که این تکنولوژی می‌تواند در پلی استیشن وی آر ایجاد کند. مالینسون معتقد است استفاده از چنین تکنولوژی در هدست می‌تواند میزان غوطه وری کاربر در دنیای مجازی را بیشتر کند:

خب، منظور من از ردیابی چشم چیست؟ منظور من تکنولوژی است که تشخیص می‌دهد شما در حال نگاه به چه چیزی در دنیای مجازی هستید. تمرکز خود را روی چه چیزی قرار داده‌اید. اندازه مردمک‌ها چطور تغییر می‌کند. با استفاده از زیست سنجی می‌توانیم بسنجیم به چه کسی نگاه می‌کنید. و می‌توانیم فاصله بین مردمک‌های شما را اندازه بگیریم. این ویژگی برای هدست واقعیت مجازی خیلی مهم است، چون اجازه می‌دهد چشمی‌ها و میزان رندرینگ را دقیق تر تنظیم کنیم تا راحتی شما را به حداکثر رسانده و همچنین فواصل و مقیاس‌ها را به شکل صحیح تری به نمایش در بیاوریم. پس با چنین تکنولوژی می‌دانیم شما در وی آی به چه چیزی نگاه می‌کنید. این مسئله به ما اجازه می‌دهد تا به تعداد بی شماری احتمالات مرتبط با رابط کاربری و تجربه استفاده کننده دسترسی داشته باشیم.

نظر شما در این باره چیست. آیا با عرضه پلی استیشن وی آر جدید در مدل‌های مختلف موافق هستید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۵ خرداد ۱۳۹۸

    امیدوارم بی سیم بشه

  • عامر
    عامر | ۵ خرداد ۱۳۹۸

    به نظرم با شروع نسل جدید باید به بازی vrهم توجه خیلی ویژه بشه و بازی های بزرگی مخصوصی ساخته شود فعلا از بازی های موجود نقص های فنی زیاد دارند که امدی وارم در نسل اینده برطرف شوند

  • saeidhanifi
    saeidhanifi | ۵ خرداد ۱۳۹۸

    در یک کلمه ( عالیه ).

مطالب پیشنهادی