ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری‌ از طریق درگاه‌های جعلی بانکی

کلاهبرداری از طریق سایت‌ها و درگاه‌های جعلی بانکی با موضوع یارانه نقدی همچنان ادامه دارد. سرهنگ «رامین پاشایی» معاون اجتماعی پلیس فتا در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند که به تازگی سایتی با آدرس «tavajohmohem.com» ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵

کلاهبرداری از طریق سایت‌ها و درگاه‌های جعلی بانکی با موضوع یارانه نقدی همچنان ادامه دارد. سرهنگ «رامین پاشایی» معاون اجتماعی پلیس فتا در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند که به تازگی سایتی با آدرس «tavajohmohem.com» اقدام به کلاهبرداری از شهروندان با موضوع یارانه نقدی کرده است.

افراد سودجو با ارسال پیامک به شهروندان در رابطه با یارانه نقدی، افراد را به سایت جعلی می‌کشانند که یک درگاه بانکی فیشینگ هم در انتظار آنهاست. به همین ترتیب اطلاعات و مشخصات کارت افراد ذخیره می‌شود و از آن برای برداشت‌های غیرمجاز استفاده می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا اعلام می‌کند که اقدامات قضایی و پیگیری انتظامی بر علیه دایرکنندگان این سایت‌ انجام شده است: «اگر هموطنان به هر دلیلی اطلاعات بانکی خود را در اختیار این سایت قرار داده‌اند می‌بایست بلافاصله نسبت به تغییر رمز دوم خود اقدام کنند.»

سرهنگ پاشایی همچنین با ذکر یک نکته مهم، خبر می‌دهد که در بازه زمانی فعلی، افراد باید دقت بیشتری در رابطه با فیشینگ‌های مالی داشته باشند:

«با توجه به راه‌اندازی رمز دوم یکبار مصرف (OTP) که عملاً دستیابی به اطلاعات حساب بانکی شهروندان از سوی مجرمین را محدود خواهد کرد، افراد کلاهبردار و سودجو در ماه‌های اخیر و تا قبل از اجرای اجباری این طرح، فعالیت‌ گسترده‌ای در خصوص دست‌یابی به اطلاعات کارت بانکی شهروندان را آغاز کرده‌اند. لذا لازم است شهروندان هوشیاری بیشتری داشته باشند و فریب تبلیغات دروغین را نخورند.»

سرهنگ پاشایی همچنین عنوان کرد که افراد باید اخبار مربوط به هرگونه ارائه خدمات دولتی نظیر هدفمندی یارانه‌ها، و یا سهمیه بندی بنزین را صرفاً از منابع رسمی پیگیری نموده و درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا جهت پیگیری‌های لازم اعلام نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Omid
    Omid | ۴ خرداد ۱۳۹۸

    از ما فیشینگ شد در روز جمعه ما همون لحظه رفتیم کلانتری گفتیم الان پول از حساب برداشته شد . گفتن جمعه ها کار نمیکنیم شنبه پلیس فتا کار میکنه گفتیم ما چه کنیم گفتن برین شنبه بیاین گفتیم شنبه که دیگه ده تا حساب تو حساب شده گفت کاری از دست ما بر نمیاد . شنبه رفتیم تا نامه رو بگیریم به بانک برسونیم دو روز طول کشید بانک چک کرد حساب نفر اول که پول به حسابش رفت رو بست تو حسابش دو هزار تومن بود الان شش ماه هست هنوز نگرفتن . کسی که فیشینگ میکنه پنجشنبه بعداظهر میکنه تا شنبه هیچ کس پیگیری نمیکنه راحت جابهجا میکنه دیگه هم گرفتنش کار هر کس نیست

  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۴ خرداد ۱۳۹۸

    یه اکستنشن هست به نام Motmaen Bash که یکی از بچه‌های توییتر نوشته. واسه کروم و اپرا هست. فکر کنم واسه فایرفاکس هم باشه.
    وقتی به درگاه بانکی وصل میشید آدرس رو چک میکنه که حتما شاپرک باشه و در این صورت یه آیتم سبزرنگ گوشه بالا سمت چپ صفحه نشون میده و دیگه خیالتون راحته که درگاه جعلی نیست.
    اگه به این افزونه اطمینان ندارید، خیلی راحت خودتون یکی دو بار آدرس بار رو چک کنید که حتما شاپرک باشه.

مطالب پیشنهادی