ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متن به گفتار فارسی
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن آریانا؛ سرویس تماسگو و متن به گفتار فارسی

یکی از مشکلات همیشگی من موقع رانندگی پاسخ به پیامک‌هاست. اگر فرصت نکنم به پیامک‌ها جواب دهم، حداقل دوست دارم بدانم که پیامک از سوی چه کسی فرستاده شده و چه درخواستی از من داشته. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

یکی از مشکلات همیشگی من موقع رانندگی پاسخ به پیامک‌هاست. اگر فرصت نکنم به پیامک‌ها جواب دهم، حداقل دوست دارم بدانم که پیامک از سوی چه کسی فرستاده شده و چه درخواستی از من داشته. متأسفانه یکی از ضعف‌های اندروید این است که نمی‌تواند در مواقع احتیاج پیامک‌های فارسی را با صدای بلند بخواند.

اینجا باید از اپلیکیشن‌ها کمک گرفت. در جستجویی که برای پاسخ به این نیاز داشتم، به اپلیکیشن آریانا برخورد کردم که با اتکا به یک انجین متن به گفتار فارسی به خوبی نیازم را برطرف می‌کرد. آریانا نه فقط پیامک‌ها را می‌خواند، بلکه می‌تواند نام تماس گیرنده را هم موقع تماس به اطلاع‌تان برساند ضمن این که در نقش یک مبدل متن به گفتار خوب هم ظاهر می‌شود.

آریانا پیامک ها را با صدای بلند می خواند

احتمالا ربات تلگرام آریانا و قابلیت‌های کاربردی‌اش را یادتان هست. حالا همین ربات را می‌توانید در اندروید و برای اهداف مختلفی به کار بگیرید: برای روشندلان که امکان خواندن پیامک را ندارند، برای مواقعی که مشغول رانندگی هستید، یا اصلا برای وقت‌هایی که حوصله چک کردن پیام‌ها را ندارید و فقط می‌خواهید از محتوایشان باخبر شوید.

متن به گفتار فارسی

آریانا بلافاصله بعد از رسیدن پیامک، متن آن را به زبان فارسی برایتان می‌خواند و تنظیمات گوناگونی ارائه می‌دهد. مثلا می‌توانید از بین صدای زن و مرد انتخاب کنید یا سرعت خواندن پیام را بالا و پایین ببرید. در تست چند ساعته‌ای که با اپلیکیشن انجام دادم، کلمات با صدای رسا و با دقتی وصف‌شدنی ادا می‌شدند و کمتر پیش می‌آمد متوجه منظور آریانا نشوم.

هزینه خواندن هر هزار کلمه پیامک در آریانا ۵۰۰۰ تومان است

به جز مواردی که پیامک ارسالی فینگلیش بوده یا به فارسی معیار نوشته نشده بود. آریانا پیش از آنکه محتوای هر پیامک را بخواند، اول نام فرستنده را هم اعلام می‌کند که اگر مخاطبتان را به زبان فارسی سیو کرده باشید شاهد ادای کاملا درست و صحیح نام او خواهید بود. هر چند امکانی هم فراهم شده که شماره‌های ناشناس برایتان خوانده نشوند یا فقط وقتی هندزفری را داخل گوش گذاشته‌اید صدای آریانا را بشنوید.

آریانا این خدمات را رایگان ارائه نمی‌کند. به ازای هر کلمه‌ای که خوانده می‌شود، باید هزینه بپردازید که این هزینه برای هزار کلمه ۵۰۰۰ تومان است. غیر منطقی نیست، و حق مسلم توسعه‌دهندگان آریاناست که بابت ارائه این خدمات تخصصی از مشتری هزینه بگیرند. اما شاید بهتر می‌شد که کاربر برای استفاده مستمر  از اپلیکیشن گزینه‌ای مثل خرید اعتبار دائمی (یا پرداخت حق اشتراک) در اختیار داشت که هم برای او به صرفه‌تر است و هم در جلب رضایت مشتری برای آریانا مؤثرتر.

متن به گفتار فارسی

البته سازندگان اپلیکیشن امکانی فراهم کرده‌اند که با دعوت از دوستان، بتوانید اعتبار رایگان بگیرید که تا حدی مشکل بالا را می‌پوشاند. ضمن این که سرویس اعلام نام تماس گیرنده هم کاملا رایگان است که از مزایای اپلیکیشن به شمار می‌رود. آریانا به غیر از خواندن پیامک و تماسگو و یک بخش اختصاصی تبدیل متن به گفتار، قابلیت جالب دیگری به نام کلیپ بورد هم دارد که بلافاصله با کپی شدن متن در اندروید آن را با صدای بلند برایتان می‌خواند.

سرویس اعلام نام تماس گیرنده کاملا رایگان است

با وجود این مزایا و امکانات هنوز مشکلاتی در آریانا هست که نیازمند بررسی هستند. اول اینکه با قرار دادن گوشی در حالت سایلنت نمی‌توانید از امکانات آن استفاده کنید که انتظار داشتم توسعه‌دهندگان گزینه‌ای برای کار در این حالت هم در نظر می‌گرفتند. نکته بعد اینکه برای خواندن پیامک‌ها، آریانا حتما باید آنلاین باشد. اگر چه بسیاری از ما اکثر مواقع اینترنت گوشی را خاموش نمی‌کنیم، اما بد نیست سازندگان اپ در نسخه‌های بعدی به فکر مواقعی هم باشند که آنتن ضعیف است یا اصلا وجود ندارد.

اما در مجموع آریانا تا همینجا هم عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته و می‌تواند در مواقع خاص بسیار کاربردی و مفید ظاهر شود؛ خصوصا مواقعی مثل رانندگی که امکان کار با گوشی را ندارید. این اپلیکیشن را می‌توانید به رایگان از کافه بازار دریافت کنید.

آریانا: متن به گفتار فارسی و تماسگو

آریانا: متن به گفتار فارسی و تماسگو

سازنده: عصرگویش‌پرداز قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • M.HsH
    M.HsH | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

    اصلاً نیازی به همچنین اپلیکیشن ای نیست. چون صفحه کلید جی بورد این ویژگی رو داره همین نظری رو که الان من دارم مینویسم به صورت گفتار به متن است.

  • عزراییل
    عزراییل | ۵ خرداد ۱۳۹۸

    حریم شخصی خدا حافظ

مطالب پیشنهادی