ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

همیشه روشن؛ چهار اپ اندروید که جلوی به خواب رفتن گوشی را می گیرند

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که در حین استفاده از گوشی همراهمان کارهای دیگری هم انجام می‌دهیم. مثلا با اسمارت‌فون کتاب می‌خوانیم و در عین حال از قسمت های مهم آن در دفترچه‌ای یادداشت‌برداری می‌کنیم. احتمالا ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که در حین استفاده از گوشی همراهمان کارهای دیگری هم انجام می‌دهیم. مثلا با اسمارت‌فون کتاب می‌خوانیم و در عین حال از قسمت های مهم آن در دفترچه‌ای یادداشت‌برداری می‌کنیم. احتمالا در هنگام یادداشت‌برداری صفحه نمایش خاموش می‌شود و برای از سر گرفتن کتاب باید مجددا قفل آن را باز کنیم.

تکرار این روند به دفعات بسیار آزار دهنده به نظر می‌رسد و باز کردن قفل نمایشگر در حالی که در گیر و دار خواندن یک کتاب یا چک کردن خبری مهم هستیم احتمالا از ادامه آن دلسردمان می‌کند. این فقط یک نمونه است و قطعا موقعیت‌های متعددی پیش می‌آید که باید بین کار با تلفن همراه و انجام اعمال دیگر جابه جا شویم. اما راه حل این مشکل آزار دهنده را کجا باید جست؟

در این مواقع بهترین و کارآمدترین راه حل استفاده از قابلیت‌ها یا اپ‌هایی است که برای روشن نگه داشتن صفحه گوشی توسعه داده شده‌‌اند تا کاربر دیگر نگران قفل شدن و بازکردن مجدد قفل آن نباشد. در این مطلب قصد داریم تعدادی از اپ‌های پرکاربرد برای جلوگیری از به خواب رفتن گوشی را به شما معرفی کنیم که می‌توانند در این مواقع به کار بیایند و خیال شما را هنگام انجام چندکار مختلف راحت کنند.

اما پیش از اینکه به سراغ اپ‌ها برویم به بررسی امکان روشن نگه داشتن صفحه گوشی در سیستم عامل اندروید پرداخته و چگونگی سِت کردن تنظیمات دلخواه را در آن توضیح می‌دهیم.

چگونگی روشن نگه داشتن نمایشگر از طریق تنظیمات سیستم عامل

روشن نگه داشتن صفحه گوشی

این امکان در بخش تنظیمات اندروید فراهم شده تا بتوانید زمان به خواب رفتن نمایشگر را بیشتر کنید تا قابلیت قفل خودکار دیرتر فعال شود و صفحه گوشی شما مدت طولانی‌تری روشن بماند. برای این کار باید در تنظیمات وارد بخش Lock screen & password شده و سپس گزینه Sleep را انتخاب کنید.

در این قسمت می‌توانید مدت روشن ماندن نمایشگر را تعیین کنید. پس از گذشت این زمان در صورتی که تلفن همراهتان را استفاده نکنید نمایشگر خاموش شده و تلفن قفل می‌شود.

با اینکه این قابلیت کاربردیست اما محدودیت‌هایی هم دارد. مثلا اینکه امکان تعیین برخی از برنامه‌ها به عنوان استثنا وجود ندارد و روی کل سیستم به صورت یکپارچه عمل می‌کند. به همین خاطر بهتر است نگاهی به اپلیکشین‌های مرتبط و امکاناتی که در اختیارمان قرار می‌دهند داشته باشیم.

1. Keep Screen On

روشن نگه داشتن صفحه گوشی

این برنامه عملکرد بسیار ساده‌ای دارد. پس از دانلود و نصب، تنها گزینه‌ای که در اختیارتان قرار می‌گیرد Keep screen on است و به هیچ وجه امکانی به عنوان تنظیم زمان نخواهید داشت. یعنی برنامه نمایشگر را تا زمانی که خودتان دکمه پاور را نفشارید، روشن نگاه می‌دارد. اگر اسمارت‌فون شما کیبورد فیزیکی qwerty دارد امکان روشن نگاه داشتن نور پس زمینه آن را هم خواهید داشت.

برای اینکه سازندگان قابلیت‌های دیگری به این اپ اضافه کنند، Backlight Manager را توسعه داده اند که به صورت یک اپ جدا قابل دانلود است و می‌توان مدت زمان روشن ماندن نمایشگر را تا 60 دقیقه (و البته کمتر) تعیین کرد.

اپ Keep screen on کاملا رایگان است و می‌توانید آن را از پلی‌استور دانلود کنید.

Keep Screen On

Keep Screen On

سازنده: Dionis قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.3 مگابایت زبان:

2. Wakey

روشن نگه داشتن صفحه گوشی

Wakey یک اپلیکیشن ساده و کاربردی است که در زمان استفاده از اپ‌های خاص نمایشگرتان را روشن نگاه می‌دارد. در واقع می‌توانید برنامه‌های خاصی را انتخاب کنید که در حین کار با آن‌ها می خواهید نمایشگر روشن بماند. نسخه رایگان اپ امکانات محدودی داشته و اجازه تنظیم تایمر را به شما می‌دهد اما قابلیت‌های دیگر با پرداخت هزینه فعال خواهند شد.

در واقع برای استفاده از امکاناتی مثل انتخاب لیست اپ‌ها و FaceWake باید 0.99 دلار هزینه پرداخت کنید. FaceWake قابلیتی است که نمایشگر را تا زمانی که چهره کاربر روبه روی دوربین قرار داشته باشد روشن نگاه می‌دارد و اگر گوشی را کنار بگذارید نمایشگر خاموش شده و تلفن قفل می‌شود.

Wakey

Wakey

سازنده: Kanetik قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.9 مگابایت زبان:

3. Stay Alive

روشن نگه داشتن صفحه گوشی

این اپ آیکون مجزایی ندارد و پس از اینکه مجوزهای مورد نیاز را به آن بدهید، در نوار نوتیفیکیشن فعال شده و قابل دسترسی خواهد بود. پس از وارد شدن به اپلیکیشن می‌توانید برنامه‌های موردنظرتان را انتخاب کنید تا در حین کار با آنها، این اپ نمایشگر را برایتان روشن نگه دارد.

امکانات دیگری مثل تاریک کردن نمایشگر قبل از خاموش شدن آن، روشن نگاه داشتن گوشی روی میز کار و داخل ماشین و تم‌های رنگی (که احتمالا به کار کسی نمی‌آید) هم در آن گنجانده شده است. برنامه رایگان است اما برای دسترسی به قابلیت انتخاب اپ‌ها باید 1.99 دلار پرداخت کنید.

!Stay Alive

!Stay Alive

سازنده: SyNetDev قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.4 مگابایت زبان:

4. (Keep Screen On (Active Mobile

روشن نگه داشتن صفحه گوشی

بلافاصله پس از اجرای Keep Screen On در همان ابتدا لیست اپ‌هایی که روی اسمارت‌فونتان نصب کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شود. فقط کافیست اپ‌های مورد نظرتان را انتخاب کرده و به ادامه کارتان بپردازید. یک منوی کاربردی و جالب هم در برنامه گنجانده شده که می‌توانید در آن امکان روشن نگاه داشتن نمایشگر را برای تمام اپ‌ها با یک دکمه غیر فعال کنید.

در لیست اپ‌ها می‌توانید برنامه‌های سیستمی را پنهان کنید تا فقط اپ‌هایی که نصب کرده‌اید در لیست به شما نمایش داده شود. برنامه رایگان است و برای دانلود از پلی‌استور در دسترس قرار دارد.

(Keep Screen On (Active Mobile

(Keep Screen On (Active Mobile

سازنده: Active Mobile Applications, LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • h sh
    h sh | ۱۵ آذر ۱۴۰۱

    نرم افزار کم حجم، کاربرد بسیار راحت. در کل عالی و ممنون از دیجیاتو

مطالب پیشنهادی