ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت گرافیک های AMD
تکنولوژی

درز مشخصات و قیمت دو کارت گرافیک میان رده جدید AMD

طبق اطلاعات درز شده توسط یکی از شرکای تجاری AMD به نام «Sapphire»، این شرکت برنامه دارد نسل بعدی کارت گرافیک خود که بر مبنای تکنولوژی هفت نانومتری Navi Tech توسعه یافته اند را معرفی کند. ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

طبق اطلاعات درز شده توسط یکی از شرکای تجاری AMD به نام «Sapphire»، این شرکت برنامه دارد نسل بعدی کارت گرافیک خود که بر مبنای تکنولوژی هفت نانومتری Navi Tech توسعه یافته اند را معرفی کند.

گفته شده مدیرعامل این کمپانی در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 از کارت گرافیک های Navi XT و Navi Pro رونمایی خواهد کرد. مدل اول عملکردی در حد کارت گرافیک RTX  2070 انویدیا خواهد داشت و مدل دوم نیز رقیب RTX 2060 خواهد بود. این دو قرار است به ترتیب 499 و 399 دلار قیمت داشته باشند. البته مدل Radeon VII همچنان پرچمدار کارت گرافیک های این شرکت خواهد ماند.

این محصولات رقیب 2060 و 2070 RTX انویدیا خواهند بود

کارت گرافیک های RTX 2060 و RTX 2070 انویدیا نیز دقیقا همین قدر قیمت دارند اما این دو قابلیت ray-tracing را نیز عرضه می کنند که به نظر مدل های AMD از آن بی بهره خواهند بود. با اینکه کارت گرافیک های AMD با استفاده از معماری 7 نانومتری در زمینه مصرف انرژی بسیار بهینه تر از رقبای ساخت انویدیا عمل خواهند کرد، همچنان قیمت بالایی دارند. اگر انویدیا تصمیم به کاهش قیمت مدل های RTX 2070 و RTX 2060 بگیرد (که به سادگی انجام شدنیست) کار AMD برای فروش مدل های جدید Navi بسیار سخت خواهد شد.

کارت گرافیک های AMD

«Sapphire» همچنین اعلام کرده برنامه دارد مدل های خاصی از این کارت ها که به سیستم خنک کنندگی مایع مجهز شده اند به فروش برساند؛ در این صورت علاقمندان به راحتی قادر به اورکلاک کارت های خود خواهند بود. این اقدام ممکن است به برتری کارت گرافیک های AMD در مقابل انویدیا بیانجامد.

از آنجایی که هنوز هیچ یک از این اطلاعات توسط AMD تایید نشده اند نمی توان از صحتشان اطمینان حاصل کرد؛ اگرچه درز شدن اطلاعات توسط سازنده ها به این شکل قبل از نمایشگاه های مهم امری طبیعی به شمار می رود و معمولا به حقیقت می پیوندند.

به گفته این منبع مدیرعامل AMD این محصولات را فردا ساعت شش و نیم صبح به وقت ایران، طی نطق اصلی این شرکت پیش از شروع رسمی نمایشگاه کامپیوتکس معرفی خواهد کرد. عرضه عمومی آن ها هم از تاریخ 16 تیر آغاز خواهد شد.

نمایشگاه کامپیوتکس نیز از سه شنبه 7 خرداد الی شنبه 11 خرداد در شهر تایپه برگزار می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی