ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر جدید اپل
تکنولوژی

بازگشت اپل به بازار نمایشگرهای حرفه‌ای با یک محصول جدید

اپل در رویداد WWDC امسال قصد دارد در کنار نسل جدید مک‌بوک پرو، یک نمایشگر حرفه‌ای جدید هم معرفی کند. تا به اینجا برخی از مشخصات این محصول توسط رسانه‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌ که ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

اپل در رویداد WWDC امسال قصد دارد در کنار نسل جدید مک‌بوک پرو، یک نمایشگر حرفه‌ای جدید هم معرفی کند. تا به اینجا برخی از مشخصات این محصول توسط رسانه‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌ که نشان دهنده عزم راسخ اپل برای بازگشت به بازار نمایشگرهای حرفه‌ای است.

این نمایشگر برای اولین بار دو سال پیش توسط «فیل شیلر» معرفی شد. فعلا این نمایشگر فقط به نام J290 شناخته می‌شود و قرار است یک پنل با پشتیبانی از فضای رنگی DCI-P3 باشد که از فرمت HDR، تنظیمات روشنایی خودکار، مد شبانه و تکنولوژی True Tone نیز پشتیبانی می‌کند. تکنولوژی True Tone نقاط سفید تصویر را طوری تنظیم می‌کند که با رنگ نور محیط هماهنگ باشد.

نمایشگر حرفه‌ای اپل قابلیت مجتمع پذیری با سیستم عامل‌های اپل را هم خواهد داشت. کاربران Mac می‌توانند تنظیمات نمایشگر را به دلخواه خود تغییر داده و به عنوان یک پوسته ذخیره کنند. کاربر این امکان را خواهد داشت که بین این پوسته‌ها یه راحتی سوییچ کند و یا آن‌ها را به یک دستگاه دیگر انتقال داده و استفاده کند.

نمایشگر جدید اپل

این پوسته‌ها مشخصات مختلفی از نمایشگر را شامل می‌شوند، مثل بیشنیه و کمینه روشنایی، فضای رنگی، روشنایی خودکار، نقطه سفید، مد شبانه و... پوسته‌ها به صورت میانبر در نوار منو هم قابل مشاهده خواهند بود.

هنوز جزئیات ابعاد این نمایشگر مشخص نشده است. پیشتر «مینگ-چی کو» یکی از کارشناسان حوزه محصولات اپل گفته بود که نمایشگر جدید اپل یک پنل 31.6 اینچی خواهد داشت. «جف بنیامین» از نویسندگان 9to5mac نیز با دلایلی تحلیل کرده که این محصول یک نمایشگر فوق عریض 5K با رزولوشن 2880*6240 خواهد بود.

در واقع محصول جدید بازگشت اپل به حوزه نمایشگرهای حرفه‌ای را نوید می‌دهد. این شرکت از سال 2016 فروش نمایشگرهای تاندربولت خود را متوقف کرده و به استفاده از محصول شرکت‌های دیگر روی آورده بود. البته این موضوع به مذاق خیلی از کاربران حرفه‌ای محصولات اپل چندان خوش نیامده بود چرا که آن‌ها حساب ویژه‌‌ای روی قابلیت مجتمع‌سازی یکپارچه سایر سخت‌افزارها با این نمایشگرها باز می‌کردند.

رویداد WWDC اپل از روز 13 خرداد شروع شده و تا 17 ام خرداد ادامه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی