ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اتحاد دو رقیب دیرینه؛ مرسدس بنز و بی ام و برای تولید خودروی خودران متحد می شوند

برای اولین بار در تاریخ بیش از 100 ساله دو شرکت شهیر آلمانی مرسدس بنز و بی ام و، امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و تحقیق توسعه هر دو شرکت به یکدیگر خواهند پیوست. همچنین ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۳

برای اولین بار در تاریخ بیش از 100 ساله دو شرکت شهیر آلمانی مرسدس بنز و بی ام و، امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و تحقیق توسعه هر دو شرکت به یکدیگر خواهند پیوست. همچنین احتمال عضویت دیگر شرکت ها همچون فولکس واگن نیز وجود دارد.

هر دو شرکت قصد عرضه خودروی کاملا خودران تا اواسط دهه 2020 میلادی را دارند. دیگر خبری از مسخره کردن رقیب نخواهد بود و این دو شرکت قصد چیدن میوه درختی که در حال کاشت آن هستند را تا 6 سال آینده دارند.

BMW-Vision_iNEXT_Concept-2018 (45)

طبق اعلام مدیرعاملان هر دو شرکت یعنی کلاوس فریلیچ (مدیر بی ام و ) و اولا کوهلنیوس (مدیر مرسدس بنز)، هدف این برنامه به وجود آوردن شرایطی است که تا هرچه سریع تر این خودروها روانه خیابان ها شوند.

در حال حاضر بی ام و برنامه دارد تا مدل Vision iNext را تا سال 2021 میلادی در سطح 3 رانندگی خودران عرضه کند.

مرسدس بنز

مرسدس نیز قصد عرضه این سطح از رانندگی خودران را در مدل S-class  دارد. همچنین مرسدس به دنبال یک تست در سطح 4 تا پایان سال جاری میلادی در سن خوزه آمریکا است.

هر دو شرکت در حال حاضر عاجز از رسیدن به سطح 4 و 5 رانندگی خودکار بدون کمک و همکاری مشترک هستند. به همین دلیل همانند دیگر خودروسازان به همکاری مشترک و استفاده از شرکت ها و استارت اپ های فن آور محور روی آورده اند.

A Daimler self-driving carA Daimler self-driving car

البته این همکاری مشترک قرار نیست در سطح به اشتراک گذاری قوای محرکه، پلت فرم و قطعات اصلی خودرو باشد و تنها بخش های مورد نیاز رانندگی خودران همچون سنسورها، دوربین ها و نرم افزارهای خاص به خود را شامل می شود.

در واقع دو کانسپت که در تصویر اصلی این مطلب مشاهده می کنید، یعنی مرسدس بنز F 015 و بی ام و vision Next 100، به یک باره درهم آمیخته نخواهند شد و این همکاری همانند همکاری تویوتا با بی ام و در به اشتراک گذاری 100 درصدی یک خودروی دو نفره محور عقب نخواهد بود. تمامی بخش های فروش و بازاریابی کاملا مستقل از یکدیگر خواهد بود. این همکاری مشترک برای کسانی مناسب است که این دو برند را دوست دارند اما به طور کلی قصد رانندگی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی