ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صنعت چیپست
تکنولوژی

ذخیره قطعات موبایل هواوی تا چند ماه دوام می‌آورد؟

هواوی از در ماه های منتهی به تحریم از سوی وزارت بازرگانی آمریکا با انبار کردن قطعات حیاتی به اندازه مصرف یکسال، خود را برای این دوران آماده کرده بود. [digipullqoute place="left"]هواوی می‌خواهد ۹۰ درصد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

هواوی از در ماه های منتهی به تحریم از سوی وزارت بازرگانی آمریکا با انبار کردن قطعات حیاتی به اندازه مصرف یکسال، خود را برای این دوران آماده کرده بود.

هواوی می‌خواهد ۹۰ درصد از چیپست‌‌ موبایل‌هایش را خودش بسازد

بر اساس گزارشی از CLSA تلاش هواوی برای ذخیره قطعات نیمه هادی باعث ایجاد تقاضای ساختگی در صنعت چیپست شد. محاسبات «سباستین هو»، تحلیلگر CLSA حاکی از این است که کمپانی چینی با اینکار ۸ درصد به رشد درآمد صنعت چیپست در سه ماهه اول کمک کرده اما حذف این شرکت از بازار چیپ در سه ماهه جاری باعث کاهش ۴ درصدی درآمد این صنعت می شود. دلیل این کاهش به سهم ۸ تا ۹ درصدی هواوی از بازار چیپ برمی‌گردد و با توجه به پایان نیمی از سه ماهه دوم، طبیعی است که ۴ درصد از درآمد کاسته می شود.

به گفته هو پیش بینی تاثیر آینده هواوی بر بازار چیپ کار ساده ای نیست چرا که شرایط آنها تابعی از جنگ تجاری بین آمریکا و چین است و هرچند اوضاع این شرکت فعلا چندان روبه راه نیست اما ممکن است در کمترین زمان ۱۸۰ درجه تغییر کند. آنچه هواوی باید نگران آن باشد، اتمام قطعات انبار شده در اواخر سال جاری میلادی است و هو در این باره می گوید:

قبل از پایان سال جاری ذخیره قطعات حیاتی آنها تمام می شود. اگر تحریم به قوت خود باقی بماند، آنها به مشکل می خورند.

این کمپانی سال گذشته ۱۱ میلیارد دلار را صرف خرید قطعات از شرکت های آمریکایی کرده که نشان دهنده وابستگی آنها به طرف های خارجی است. هرچند هواوی خود چیپست های با کیفیت کایرین را تولید می کند اما تولیدات آنها تنها یک سوم از قطعات به کار رفته در موبایل هایشان را پوشش می دهد. مسئولان کمپانی از برنامه های خود برای رساندن این میزان به ۹۰ درصد خبر داده اند. صنعت چیپست

هو درباره ادعاهای هواوی مبنی بر ارائه سیستم عامل اختصاصی در پاییز سال جاری نیز ابراز تردید می کند: «اگر سیستم عامل آماده است چرا همین حالا از آن استفاده نمی کنند؟»

هواوی پس از رشد چشمگیر میزان عرضه موبایل در سال جاری به دنبال پایین کشیدن سامسونگ از سکوی اول عرضه گوشی در دنیا بود اما برآوردها حاکی از کاهش بین ۴ تا ۲۴ درصدی فروش آنها در سال ۲۰۱۹ است. با توجه به فروش ۲۰۶ میلیون گوشی هواوی در سال ۲۰۱۸ این میزان در سال جاری احتمالا به ۱۵۷ میلیون می رسد که اندکی از عملکرد آنها در ۲۰۱۷ بهتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۵ خرداد ۱۳۹۸

    قطعه داره، لايسنس سيستم عاملو كه نداري ميخواد چي كار كنه؟!
    خودشم 0تا100 همه چيو بسازه الان لايسنس arm نباشه يعني هيچ...
    ديگه لايسنس شكل كارت حافظه چيه كه تحريم شده!

    همه ميتونن برن رم مخصوص هوآوي بخرن؟!?

  • داش غلام
    داش غلام | ۵ خرداد ۱۳۹۸

    آقا شما هم توی ترجمه هاتون دقت کنید، واژه ای که شما برای ماده ای به نام «نیمه هادی» به کار بردید، در واقع «نیمه رسانا» نامیده می شه. حالا هی رهبری بگن فارسی را پاس بدارید و شماها ندارید. هادی=رسانا
    فارسی را پاس بداریم.

    • Abolfazl Mandi
      Abolfazl Mandi | ۵ خرداد ۱۳۹۸

      حالا بنظرت تمام مشکلات مملکت حل شده فقط مونده همین؟

مطالب پیشنهادی