ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تماس امن اسنپ
تکنولوژی

توضیح اسنپ درباره چرایی ارسال پیامک‌های کد ورود برای کاربران

کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر اعلام کرده بودند که اسنپ برای آنها پیامک‌هایی را ارسال می‌کند تا بتوانند وارد اپلیکیشن اسنپ خود شوند. این اتفاق البته درحالی می‌افتاد که کاربران درخواستی به این منظور ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۵

کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر اعلام کرده بودند که اسنپ برای آنها پیامک‌هایی را ارسال می‌کند تا بتوانند وارد اپلیکیشن اسنپ خود شوند. این اتفاق البته درحالی می‌افتاد که کاربران درخواستی به این منظور نداشته‌اند و همین مسئله باعث گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با چرایی این اقدام شده بود. اسنپ اکنون بعد از چند روز، در حال پاسخ دادن به کاربران و ارسال یک توضیح برای همه است.

اسنپ در این بیانیه که فاقد جزییات فنی تکمیلی است، تایید می‌کند که پای یک «سوقصد» در میان بوده که تیم امنیت اطلاعات اسنپ موفق به شناسایی آن در دقایق اول شده است: «در حال حاضر شبکه به طور کامل تحت کنترل است؛ با این وجود در تلاش برای حل دائمی این موضوع هستیم.»

این بیانیه همچنین تاکید دارد که در هیچ مقطعی خطری متوجه اطلاعات شخصی کاربران نبوده، چراکه رمزهای یکبار مصرف به موبایل خود کاربران فرستاده شده نه سوءاستفاده‌گران.

از ابتدای سال جاری، اسنپ سومین استارت‌آپ ایرانی است که تلاش‌هایی برای دستیابی به داده‌هایش انجام می‌شود اما تاکنون هیچ‌یک از این تلاش‌ها موفق نبوده‌اند. پیش از این آسیب‌پذیری داده‌های برخی رانندگان تپسی توسط یک هکر کلاه سفید خارجی کشف شد اما این مسئله باعث انتشار عمومی اطلاعات نشد و تپسی مشکل را به سرعت رفع کرد. پس از آن اطلاعات ۴۰ میلیون کاربر کافه بازار در معرض خطر قرار گرفت که این موضوع نیز بدون دسترسی به اطلاعات کاربران به پایان رسید.

در هفته گذشته نیز پیامک‌های ناخواسته که شامل کد ورود به اسنپ بودند این احتمال را ایجاد کرده بودند که احتمال خطر امنیتی وجود دارد. با این حال این «سوقصد» نیز به گفته اسنپ، موفق نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۶ خرداد ۱۳۹۸

    والا من هک شدم و ۲۰ هزار حسابم خالی شد تماس گرفتم گردن نگرفتن

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۵ خرداد ۱۳۹۸

    یکی دو روز قبل از کد ورود اسنپ ، کد فعال سازی مخابرات برام اومد !!

مطالب پیشنهادی