ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خبر خوب وزیر ارتباطات: فناوری 5G را علی‌رغم تحریم‌ها راه‌اندازی می‌کنیم

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات در توییتر خبر از جلساتی برای آماده‌سازی زیرساخت‌های 5G داده است. او تاکید کرده که اگرچه تحریم‌های آمریکا سرعت ایران را برای رسیدن به این موضوع کم می‌کند ولی عزم دولت بر ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۷

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات در توییتر خبر از جلساتی برای آماده‌سازی زیرساخت‌های 5G داده است. او تاکید کرده که اگرچه تحریم‌های آمریکا سرعت ایران را برای رسیدن به این موضوع کم می‌کند ولی عزم دولت بر این است که هرچه زودتر این فناوری در ایران راه‌اندازی شود.

وزیر ارتباطات بارها تاکید کرده که اینترنت 5G و اینترنت اشیا از مهمترین هدفهای توسعه سال ۹۸ هستند. پیش‌تر «مرتضی طاهری بخش»، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول به نیز دیجیاتو گفته بود که این اپراتور فناوری 5G را تا سال ۱۴۰۰ در شهرهای بزرگ راه‌اندازی خواهد کرد. در حقیقت اگرچه همراه اول و ایرانسل در سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با نوکیا و اریکسون برای توسعه 5G در کشور امضا کرده بودند اما مسئله اینجاست که شرایط تحریم‌ها حالا شدت گرفته‌اند.

«حسین فلاح جوشقانی»، رییس رگولاتوری و معاون وزیر ارتباطات چندی پیش در گفتگو با دیجیاتو تاکید کرده بود که علی رغم مشکلات کنونی این هدفی است که ایران در آینده نه چندان دور طی خواهد کرد:

«نمی‌خواهم بگویم ما در لبه تکنولوژی 5G هستیم، اما این فرصتی است که بتوانیم از توان داخلی‌مان استفاده کنیم. منظورم این نیست که امروز در کشور 5G تولید می‌کنیم، اما بحث این است که در همین تکنولوژی، تجهیزات موجود ممکن است نیاز به ارتقاء داشته باشد اما در کنار این شبکه، باید زیرساخت‌های دیگری هم وجود داشته باشد. مانند شبکه انتقال که باید ظرفیت بیشتری داشته باشد. در این حوزه‌ها می‌توانیم از توانمندی داخلی استفاده کنیم.»

در هر حال به نظر می‌رسد که وزیر ارتباطات عزم خود را جزم کرده تا زیرساخت‌های فناوری 5G هرچه زودتر در ایران راه اندازی شود با این وجود رقابت بر سر این تکنولوژی در بین غول‌های فناوری دنیا همچنان ادامه دارد.

در همین رابطه مصاحبه دیجیاتو با رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیرامون فناوری 5G که انتهای سال ۹۷ منتشر شد را ببینید:

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • aMiR hoSsEYn aDLi
    aMiR hoSsEYn aDLi | ۷ خرداد ۱۳۹۸

    جهرمی خان بجای اینکه بیاد واسمون اینترنت ب ظاهر 5G بیاره ، بیاد همین 4G هارو تعمیر کنه که سرعتش تو محل ما به زور تا ۹ مگ بر ثانیه میرسه. راستی به جای اینکه بیاد تو یوتیوب اخبارشو بزاره بیاد ، همون یوتیوب یا تلگرامو رفع فیلتر کنه ملت راحت شن ???????

  • Masoud Banaei
    Masoud Banaei | ۶ خرداد ۱۳۹۸

    (VOLTE) همراه اول بعد از مدتی قطع شده بعدش دنبال اینترنت نسل پنجم هستن

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۶ خرداد ۱۳۹۸

    ای کاش واقعا همچین رویایی واقعی میشود ولی هنوز تو 3g موندن من خودم 4g رو دارم با سه نهایت چهار مگ استفاده میکنم اونم با قیمت نجومی ولی تو اروپا الان 4g هاشون از ۵۰ مگ بیشتره اینجا میان دو مگ سریع ترش میکنن بعد میگن کردیمش 4.5g مثلا بعد هم کلی پول میگیرن از مردم

  • Mehran Yazdani
    Mehran Yazdani | ۶ خرداد ۱۳۹۸

    ما هنوز بعضی جاها اینترنت E داریم اینا رو با مشکل آنتن دهی درست کنین 5g نخواستیم

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۵ خرداد ۱۳۹۸

    همون 3جي 4جي رو سرعتشو ازاد كنين 5 پيشكش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی