ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی ICEY؛ صدا، دوربین، اکشن

گریم‌ولور (GrimValor) با سختی هدفمند و گیم‌پلی سرعتی‌اش، اکشنی اعتیادآور و پُر زد و خورد را به‌وجود آورد اما قبل از اینکه گریم‌ولور به عنوان پرچمدار اکشن‌های سریع موبایل شناخته شود این ICEY بود که نشان ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

گریم‌ولور (GrimValor) با سختی هدفمند و گیم‌پلی سرعتی‌اش، اکشنی اعتیادآور و پُر زد و خورد را به‌وجود آورد اما قبل از اینکه گریم‌ولور به عنوان پرچمدار اکشن‌های سریع موبایل شناخته شود این ICEY بود که نشان داد چگونه می‌توان محدودیت‌ها را پشت سر گذاشت و یکی از جذاب‌ترین نبردها در قالب تلفن‌های هوشمند را به تصویر کشید.

برخلاف گریم‌ولور که شبیه به نسخه سریع‌تر شده دارک سولز (Dark Souls) است، ICEY بیشتر به سری دویل می کرای (Devil May Cry) شباهت دارد. مبارزات فوق‌العاده سریع و حرکت‌های ترکیبی مختلف که دست بازیکن را برای جنگیدن باز گذاشته‌اند و می‌توانید نبردها را آنگونه که می‌خواهید پیش ببرید.

البته از آن نبردهای استراتژی‌محور گریم‌ولور در اینجا خبری نیست اما سازنده با افزایش آدرنالین، نشان داده با چاشنی بیشتر سرعت هم می‌توان تجربه‌ای همچنان فراموش‌نشدنی ارائه داد. ICEY داستان شخصیتی با همین نام را روایت می‌کند که ماموریتش یافتن فردی با نام «یهودا» (Judas) است، دشمنی که می‌خواهد آخرالزمان به راه بیاندازد. بنابراین در نقش ICEY باید جلوی این فاجعه را بگیرید.

اگرچه ICEY بیشترین جذابیتش را مدیون اکشن خالصش است، با این حال نوع روایت بازی باعث شده همین داستان کلیشه‌ای نجات دنیا بازیکن را پای اتفاقات نگه دارد. در بازی یک راوی لحظه‌ها را توصیف کرده و گاهی اوقات هم در نقش راهنما به بازیکن کمک می‌کند. چیزی که مشابهش را حدی در عنوان معروف باسشن (Bastion) هم دیده بودیم.

ترکیب این راوی با موسیقی‌های زیبا باعث شده تا ICEY به اثری پرسر و صداتر نسبت به آثار مشابه تبدیل شود و ترکیب این پویایی صداگذاری در جهان ساکت و خالی از سکنه ICEY، توانسته پارادوکسی لذت‌بخش را به وجود بیاورد و مخاطب تمام حواسش فقط به نبردها و مبارزات پرت نشود.

از دیدگاه گیم‌پلی ICEY اثری کاملا وفادار به استانداردهای سبک هک اند اسلش (Hack and Slash) است. حالا استانداردهای پایه هک اند اسلش چه هستند؟ به زبانی ساده در جنگ‌های سرعتی و با انجام کمبوها مختلف، به هر روشی که دوست دارید بتوانید دشمنان را از پا در بیاورید. بدون آنکه بازی محدودیت خاصی در ترکیب حرکت‌ها داشته باشد.

ICEY
افکت‌های رنگی استفاده شده نبردها را زیباتر کرده است.

ICEY کاملا همینطور است. در بازی و به غیر از آنالوگ برای دویدن شخصیت اصلی، چهار دکمه وجود دارد؛ ضربه زدن، حرکت سریع به جلو، پریدن و ضربه قدرتمند. در دقایق اولیه بازی آن‌قدرها دست مخاطب را در مبارزات باز نگذاشته اما با ارتقا ICEY ترکیب هر کدام از این دکمه‌ها نتیجه‌اش یک حرکت متفاوت خواهد بود.

تا جایی که این کمبوها به‌قدری زیاد می‌شوند که احتمالا از یک جایی به بعد دیگر نمی‌دانید از چه ترکیبی استفاده کنید. این سیستم مبارزات اعتیادآور با گرافیکی پرزرق و برق و مهم‌تر از آن فریم ریت نسبتا ثابت، ICEY را تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های اکشن موبایل کرده است. بنابراین اگر به دنبال عنوانی هستید که هر لحظه‌اش آدرنالین خون‌تان را بالا ببرد، حتما ICEY را تجربه کنید.

ICEY

ICEY

سازنده: X.D. Network قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1100 / 345.71 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • arjang ap
    arjang ap | ۸ خرداد ۱۳۹۸

    ??

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۷ خرداد ۱۳۹۸

    این که مال چندین ماهه پیشه
    بیش از اندازه شلوغ پلوغه

    • جانی سینز علیه حسن دزده
      جانی سینز علیه حسن دزده | ۷ خرداد ۱۳۹۸

      شما تا حالا تو عمرت هک اند اسلش دیدی؟!?

مطالب پیشنهادی