ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رنو رکورد جهنم سبز را می شکند؛ تاج پادشاهی بر سر رنو مگان RS Trophy-R

رنو از مدل تولید محدود مگان RS Trophy-R پرده برداری کرد که به دلیل کاهش وزن به مقدار بسیار زیادی عملکرد آن ارتقا یافته است. هات هچ مذکور که در سال میلادی جاری به فروش ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

رنو از مدل تولید محدود مگان RS Trophy-R پرده برداری کرد که به دلیل کاهش وزن به مقدار بسیار زیادی عملکرد آن ارتقا یافته است. هات هچ مذکور که در سال میلادی جاری به فروش خواهد رسید از موتور مگان RS 300 Trophy نیرو می گیرد. این موتور 4 سیلندر توربوشارژ شده 1.8 لیتری حداکثر قدرت 296 اسب بخار و حداکثر گشتاور 400 نیوتن متری تولید می کند. این هاچبک برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 5.7 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن نیز به 260 کیلومتر بر ساعت می رسد. این مدل به طور اختصاصی توسط بخش اسپرت شرکت رنو توسعه پیدا کرده است و به همین دلیل در حدود 130 کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کرده است.

در بخش آیرودینامیک نیز شاهد ارتقا این خودرو به نسبت مدل های دیگر می باشیم چرا که چسبندگی و نیروی رو به پایین خودرو مذکور به حداکثر مقدار خود رسیده و در بخش شاسی خودرو و انتقال قدرت نیز تنظیمات جدید اعمال شده  تا هندلینگ و دینامیک خودرو ارتقا پیدا کند.

سیستم اگزوز اختصاصی آکروپویک، ترمزهای ساخت برمبو، لاستیک ساخت بریجستون و همینطور فنرهای ساخت شرکت اوهلینس در این مدل تولید محدود توسط بخش اسپرت رنو استفاده شده است.

اما رنو به این تغییرات بسنده نکرده است و با بردن محصول جدید خود به پیست نوربرگ رینگ که به جهنم سبز مشهور است رکورد جدیدی برای خودروهای محور متحرک جلو در این پیست به ثبت رسانده است.

رنو

رنو توانسته رکورد 7 دقیقه و 40.10 ثانیه را به ثبت برساند. اولین رونمایی عمومی از این هات هچ در رقابت جایزه بزرگ موناکو انجام شد و تولید آن به چند صد عدد محدود خواهد رسید. در حال حاضر مدل 300 Trophy در حدود 31.835 پوند قیمت دارد و با تغییرات صورت گرفته بر روی این نسخه رکورد شکن و تولید محدود باید شاهد افزایش قیمت در حدود 10 هزار پوند باشیم.

پیش از این رکورد خودروهای محور متحرک جلو در پیست نوربرگ رینگ در دستان هوندا سیویک Type R با زمان 7 دقیقه 43.80 ثانیه بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی