ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معماری چیپ ARM کورتکس A77 با هوش مصنوعی 60 درصد سریع‌تر معرفی شد

کمپانی ARM برخلاف سال گذشته، امسال از رقابت با پردازنده های دسکتاپ صحبت نمی کند؛ اما در نمایشگاه کامپیوتکس با دست پر به میدان آمده و از معماری چیپ کورتکس A77 و گرافیک مالی G77 ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

کمپانی ARM برخلاف سال گذشته، امسال از رقابت با پردازنده های دسکتاپ صحبت نمی کند؛ اما در نمایشگاه کامپیوتکس با دست پر به میدان آمده و از معماری چیپ کورتکس A77 و گرافیک مالی G77 رونمایی کرده است.

کورتکس A77 نسبت به نسل قبل 20 درصد سریع‌تر است

معماری کورتکس A77 در واقع بهبود نسخه قبلی (A76) است که بدون افزایش مصرف، 20 درصد سرعت بیشتری ارائه کرده و در مقایسه با کورتکس A55 تا 35 برابر در زمینه یادگیری ماشینی سریع تر است. به گفته ARM، یکی از دلایل عدم تغییر اساسی معماری جدید، ساده سازی فرآیند استفاده از آن برای تولیدکنندگان بوده و از این طریق، شرکت های مختلف تنها با اعمال بروزرسانی های جزئی، می توانند از کورتکس A77 بهره مند شوند.

لازم به ذکر است که کورتکس A77 همچنان بر پایه لیتوگرافی 7 نانومتری تولید شده و طبق اطلاعات موجود، با سقف پردازشی 3 گیگاهرتز به دست شرکت های تولیدکننده چیپست موبایل می رسد.

کورتکس A77

از سوی دیگر معماری گرافیک مالی G77 نیز با افزایش کارایی 40 درصدی نسبت به نسل قبل و بهبود 60 درصدی سرعت پردازش هوش مصنوعی، 30 درصد انرژی کمتری مصرف کرده و به 40 درصد پهنای باند کمتری احتیاج دارد.

با این وجود همان طور که می دانید، خروجی نهایی و عملکرد واقعی معماری های جدید ARM تنها در چیپست های شرکت هایی نظیر کوالکام و سامسونگ قابل اندازه گیری خواهند بود که نتایج از یک کمپانی به کمپانی دیگر (و حتی از یک محصول به محصول دیگر) تفاوت هایی خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی